کد خبر: 531105
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۵:۵۴:۱۹
| |

جشنواره بین‌المللی نقاشی دراصفهان با «پوپک» می‌آید

جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان برای اولین بار در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و نماد پوپک برای همدلی کودکان در این جشنواره انتخاب شده است.

جشنواره بین‌المللی نقاشی دراصفهان با «پوپک» می‌آید
کد خبر: 531105
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۵:۵۴:۱۹

جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان برای اولین بار در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و کودکان می‌توانند نقاشی‌های خود را با موضوع «شهر من، شهر زندگی» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش مهر، این جشنواره در دو سال گذشته در سطح ملی برگزار شد و امسال نیز در سطح بین‌المللی با هدف ارزیابی نگاه کودکان به شهر و تقویت حس تعلق و هویت شهری برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی برگزاری جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان افزود: جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان دو سال گذشته با عنوان «کمانک» برگزار شد که سال گذشته با ارسال ۷۰۰ اثر به دبیرخانه و داوری ۳۰۰ اثر، آثار راه یافته به مرحله نهایی در کتابی منتشر شد.

زهرا کاظمی با اشاره به اینکه آثار در گروه‌های ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال مورد داوری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره دستیابی به نگاه کودکان به شهر است تا از دریچه نگاه کودکان بتوانیم هویت شهری را مورد بررسی قرار دهیم.

تقویت حس تعلق و هویت شهری از دوران کودکی

وی با تاکید بر تقویت حس تعلق و هویت شهری از دوران کودکی، بیان کرد: نقاشی بهترین ابزار برای بیان احساسات کودکان است و از این طریق می‌توان اهمیت شهر را در کودکان و نوجوانان نهادینه کرد.

مدیر اجرایی برگزاری جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کودکان کشورهای همسایه و شهرهای خواهرخوانده در این دوره از جشنواره نقاشی کودکان و نوجوان شرکت خواهند کرد، ادامه داد: این جشنواره در نیمه دوم دی‌ماه اعلام می‌شود و از اول بهمن‌ماه، کودکان و نوجوانان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند که جزئیات آن از طریق سایت جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر کودک و نوجوانی مجاز به ارسال یک اثر است، ادامه داد: طبق جدول زمان‌بندی شده جشنواره نقاشی کودکان و نوجوانان، آثار در نیمه اول اسفندماه داوری می‌شود و نتایج داوری تا پایان سال اطلاع رسانی می‌شود.

پوپک؛ نماد جشنواره امسال

کاظمی با اشاره به اینکه «پوپک»، نماد امسال جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: «پوپک» نام دیگر هدهد یا شانه‌به‌سر است و در ادبیات، داستان‌ها و تاریخ جهان به ویژه در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و کودکان با همذات‌پنداری با این پرنده می‌توانند احساس تعلق به خانه و کاشانه خود را در نقاشی بروز دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها