رقابت حمیدرضا صدر و ابراهیم گلستان، زیر سایه پونه مقیمی

«از قیطریه تا اورنج‌کانتی» حمیدرضا صدر و «برخوردها در زمانه برخورد» ابراهیم گلستان دوشادوش هم و زیر سایه «تکه‌هایی از یک کل منسجم» پونه مقیمی پرفروش‌های بازار کتاب در سه ماهه پاییز را می‌سازند.

رقابت حمیدرضا صدر و ابراهیم گلستان، زیر سایه پونه مقیمی
کد خبر: 528690
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۲:۰۰:۲۲

برای به‌دست‌آوردن عناوین کتاب‌های پرفروش هر ماه، در غیاب اطلاعات و آماری رسمی در سایت خانه کتاب و ادبیات ایران، راهی پیشِ روی اهالی رسانه نیست جز تماس با کتابفروشی‌ها و پرس‌وجو از آن‌ها؛ مسیری که طی چهار ماه گذشته در خبرآنلاین برای به‌دست‌آوردن پرفروش‌های مرداد، شهریور، مهر و آبان طی شد و در طول آن کتابفروشی‌ها به دلایل مختلف، از تعداد نسخه‌های فروخته‌شده خود نگفتند و تنها به ذکر عناوین بسنده کردند.

به گزارش خبرانلاین، با آغاز زمستان، برای به‌دست‌آوردن عناوین کتاب‌های پرفروش سه‌ماهه پاییز ۱۴۰۰ با ۱۲ کتابفروشی؛ در شهر تهران با چشمه، ثالث، بیدگل، افق، امیرکبیر، مولی، فروشگاه فرهنگ، شهر کتاب‌های مرکزی، ونک و ساعی و در خارج از تهران با شهر کتاب اصفهان و شهر کتاب اهواز تماس می‌گیریم و طبق اطلاعات به‌دست‌آمده به نتایج زیر می‌رسیم.

حمیدرضا صدر هنوز هم می‌فروشد

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده که جزئیات آن در جداولِ زیر قابل مشاهده است اتوبیوگرافی (زندگی‌نامه خودنوشتِ) زنده‌یاد حمیدرضا صدر با عنوان «از قیطریه تا اورنج‌کانتی» که توسط نشر چشمه منتشر شد همان‌طور که در شهریور، مهر و آبان پرفروش بود به‌تبع در گزارش تجمیعی سه‌ماهه پاییز نیز پرفروش است.

«از قیطریه تا اورنج‌کانتی» روایتی خودنوشت از زندگی زنده‌یاد حمیدرضا صدر، منتقد سینما و کارشناس فوتبال از روزهای دست‌وپنجه نرم‌کردنش با بیماری سرطان است که در بخشی از آن چنین می‌خوانیم: «همه‌چیز با سرفه‌ای حین خواب شروع شد. مگر نه این‌که بسیاری از چیزهای مهم حین خواب شروع شده‌اند؟ مگر نه این‌که رخدادهای بزرگ معمولا از دل کوچک‌ترین وقایع برآمده‌اند؟ مگر نه این‌که پیشامدهای بد بی‌خبر درِ خانه را کوبیده‌اند؟»

از میان ۱۲ کتابفروشی که با آن‌ها تماس می‌گیریم نام این اثر در ۴ کتابفروشیِ چشمه، شهر کتاب مرکزی، شهر کتاب ونک و شهر کتاب ساعی در میان ۵ عنوان پرفروش دیده می‌شود.

رقابت دوشادوش ابراهیم گلستان با حمیدرضا صدر

«برخوردها در زمانه برخورد» کتابی است از ابراهیم گلستان منتشرشده توسط نشر بازتاب‌نگار که در معرفی آن چنین می‌خوانیم: «این کتاب خاطرات ابراهیم گلستان از دوران ملی‌شدن یا به قول خودش ملی‌کردن صنعت نفت است. او در این دوران کارمند شرکت نفت در آبادان بوده و مطالب این کتاب هم در همین شهر می‌گذرد.»

گلستان در مقدمه تازه‌ای که به ‌تاریخ مرداد ۱۴۰۰ بر این کتاب نوشته توضیح داده است که «این کتاب از باهم‌آوردن دو گزارش درمی‌آید که من سال‌ها پیش نوشته بودم درباره آغاز پیشامد برجسته‌ای که زمانی کوتاه پیش‌تر از آن نوشتن‌ها روی داده بود». سال‌ها قبل، گلستان بخشی از این کتاب را منتشر کرد که گزارش برخورد او با دیلن تامس، شاعر اهل ولز در آبادان بود اما باقی کتاب تاکنون منتشر نشده بود.

این کتاب همان‌طور که در مهر و آبان جزو پرفروش‌ها بود، در سه‌ماهه پاییز نیز در ۴ کتابفروشی نشر چشمه، بیدگل، شهر کتاب مرکزی و شهر کتاب ونک در تهران پرفروش‌ است.

رقابت صدر و گلستان زیر سایه پونه مقیمی

کتاب‌هایی که تحت عنوان خودسازی و خودشناسی، موفقیت، راه‌های کسب آرامش و... می‌شناسیم از جمله «تکه‌هایی از یک کل منسجم» نوشته پونه مقیمی همچنان پرفروش‌اند و پیشتاز. کتاب‌هایی که خوانندگان پرشمارشان می‌خواهند در آخرین ساعت هر روز، چند دقیقه‌ای برای خواندن عبارات تاکیدی‌شان وقت بگذارند، چشمان‌شان را ‌ببندند، بخوابند و دست کم گمان کنند این اتفاق تاثیری فوق‌العاده‌ بر زندگی‌شان خواهد گذاشت. «تکه‌هایی از یک کل منسجم» در ۴ کتابفروشی فروشگاه فرهنگ، شهر کتاب مرکزی، ساعی و شهر کتاب اصفهان پرفروش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها