عضو هیات انتخاب سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر:

به جای بازی با کلمات، تکلیف «قاتل و وحشی» را روشن کنید

همایون اسعدیان در ادامه حاشیه‌های پیش آمده برای کنار گذاشته شدن فیلم «قاتل و وحشی» با تاکید بر صحت اظهارات پیشین خود، از مسئولان جشنواره فجر خواست تا به جای بازی با کلمات از مدیران وزارت ارشاد بخواهند خیلی صریح تکلیف این فیلم را روشن کنند.

به جای بازی با کلمات، تکلیف «قاتل و وحشی» را روشن کنید
کد خبر: 528317
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۳:۲۹:۳۷

این عضو هیات انتخاب سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در توضیح صورتجلسه‌ی منتشر شده از بازبینی فیلم‌های دو سال قبل جشنواره، با اشاره به اینکه پس از دیدن هر فیلم چنین فرمی صرفا به عنوان دیده شدن آثار امضا می‌شد بیان کرد:‌ حال که آقایان اینقدر روی لغت «بازبینی» و «آیین‌نامه» تکیه می‌کنند باید بگویم تا جایی که من می‌دانم و در طول این سال‌های جشنواره هم شاهد بودیم «بازبینی» یک «فرآیند» است و در آیین‌نامه به دو واژه بازبینی و ارزیابی تقسیم نشده است. وقتی می‌گوییم بازبینی، مراد «دیدن و ارزیابی» است. این فرآیند باید کامل طی شود تا بگوییم یک فیلم بازبینی شده است. درنتیجه صِرف دیدن، به معنی بازبینی نیست و این بازی با کلمات است که دوستان انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا،او با اشاره به اینکه «آنچه ما در آن دوره دیدیم نسخه کاملی از فیلم نبود و حتی سکانس فینال وجود نداشت»، ادامه داد: این که گفتم فیلم را ارزیابی نکردیم و سند مکتوب درباره آن وجود ندارد همچنان به قوت خود باقی است و الان مسئله این است که مسئولان جشنواره چه کشف و شهودی کردند که با انتشار امضای ما که این فیلم را دیده‌ایم، (و خودم هم آن را اعلام کرده بودم) به خیال خود دست به روشنگری و افشاگری زده‌اند و حرف‌های مرا مردود اعلام کردند؟ ای کاش دقت بیشتری داشتند و گفت‌وگو را با دقت بیشتری می‌خواندند. امیدوارم این بی‌دقتی و این مدل برخوردِ "روشنگرانه" را در طول جشنواره نداشته باشند.

همایون اسعدیان در پایان گفت: بهتر است مسئولان جشنواره به جای آنکه بحث آیین‌نامه و قوانین جشنواره را پیش بکشند که هر سال هم بنا به مصلحت‌هایی می‌توانند آن را تغییر دهند، از مسئولان وزارت ارشاد بخواهند خیلی صریح تکلیف فیلم «قاتل و وحشی» را روشن کنند، کاری که دولت قبل آن را انجام داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها