گزارش فروش هفتگی سینمای ایران

فروش یک میلیارد و 800 میلیونی «قهرمان» فقط در 3 روز

فیلم سینمایی «قهرمان» با کارگردانی اصغر فرهادی در سه روز ابتدایی اکران رقم یک میلیارد و 800 میلیون تومان را برای خود ثبت کرد و با این روند اکران «قهرمان» تحولی جدی در وضعیت گیشه ایجاد خواهد کرد.

فروش یک میلیارد و 800 میلیونی «قهرمان» فقط در 3 روز
کد خبر: 520062
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۱۱:۰۷:۵۵

اعتمادآنلاین| سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت (1تا 7 آبان)، فروش چهار میلیارد و 26 میلیون تومانی را با یک میلیون و 343 هزار مخاطب تجربه‌ کرد. فروشی که نسبت به هفته گذشته سه میلیارد تومان افزایش داشته و گیشه سینما نیمی از این فروش را مدیون فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی است.

به گزارش خبر آنلاین، فیلمی که در سه روز اکران توانست رقمی معادل یک میلیارد و 800 میلیون تومان را به دست آورد و جایگاه «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی را پس از 4 ماه تصاحب کند. «قهرمان» 10 روز پیش برای حضور در مراسم اسکار معرفی شد.

«فروشنده» که سال 1394 در ایران اکران شد، توانست 16 میلیارد و 700 میلیون تومان را برای گیشه خود ثبت کند و همچنین در سینماهای ایالات متحده نیز دو میلیون و 400 هزار دلار و در سینماهای فرانسه یک میلیون 800 هزار یورو بفروشد. فروش جهانی «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از «فروشنده» هم بیشتر بود. این فیلم در سینماهای ایران تقریبا چهار میلیارد و 340 میلیون تومان و در سینماهای جهان 19 میلیون و 680 هزار دلار بوده است.

فیلم سینمایی «قهرمان»/«دینامیت» بیشتر فروخت یا «قهرمان»؟

فیلم سینمایی «دینامیت» در مدت 4 ماه توانست 18 میلیارد تومان را برای خود ثبت کند و قبل از اکران «قهرمان» پرفروش ترین فیلم یک سال و 9 ماه اخیر به شمار می‌آمد. زمانی که «دینامیت» اکران شد در سه روز اول 500 میلیون تومان فروش داشت در حالی که «قهرمان» در مدت زمان مشابه یک میلیارد و 800 میلیون تومان را برای خود ثبت کرد.

البته تقریبا یک ماه بعد از اکران «دینامیت» با موج پنجم کرونا مواجه شدیم و آن زمان هم واکسیناسیون به صورت گسترده انجام نشده بود. در حال حاضر با بهبود وضعیت شیوع کرونا، افزایش واکسیناسیون و اکران فیلم‌های تازه و متنوع در سینما مخاطبان تمایل بیش‌تری برای حضور در سالن‌ها دارند.

پرفروش‌ها و کم‌فروش‌های اکران

«دینامیت» با بیش از 16 میلیارد و 700 میلیون تومان فروش در 4 ماه اخیر ، در هفته گذشته، یک میلیارد و 700 میلیون تومان از گیشه به دست آورد. اگرچه برای شرایط کرونایی بد نیست، ولی نشان دهنده افت فروش این فیلم کمدی، به نسبت ماه نخست اکران فیلم است.

«درخت گردو» هم که دو ماه است روی پرده آمده، در هفته گذشته 258 میلیون تومان فروخت که برای یک درام تلخ، عدد بدی نیست اما نسبت به دو هفته گذشته کاهش فروش داشته است.

فیلم سینمایی «پوست» با کارگردانی بهمن و بهرام ارک نیز که اکران خود را 17 روز است که آغاز کرده، هفته گذشته با فروش 144 میلیون تومانی، در جایگاه سوم گیشه هفتگی قرار گرفت.

در هفته‌ای که گذشت فیلم سینمایی «هفته‌ای یکبار آدم باش» هیچ فروشی را تجربه نکرد البته این فیلم بیش از دو ماه است که به اکران آنلاین در آمده است و به نظر می‌رسد با مجموع فروش یک میلیارد و 500 میلیون تومان در حال پایان دادن به کار خود است.


در جدول فروش گروه هنر و تجربه، فیلم سینمایی «دشت خاموش» با کارگردانی احمد بهرامی، هفته گذشته، با سه میلیون تومان افت فروش یک میلیون و 200 هزارتومانی را تجربه کرد اما همچنان صدر نشین جدول فروش است.

مستند«آیدین» هم که در دو هفته گذشته با کاهش فروش مواجه بوده است این هفته نیز با یک میلیون و 800 هزارتومان، با افت یک میلیون تومانی مواجه شد و هفته خوبی را سپری نکرد، این اتفاق در حالی رخ داد که در سه هفته ابتدایی فروش، مستند «آیدین» با فروش هفتگی پنج میلیون تومان صدر نشین گیشه هنر و تجربه بود.

«آبجی» هم که دو هفته گذشته فروش 180 هزار تومانی را تجربه کرد، این هفته 660 هزار تومان افزایش فروش داشت اما با این حال در جایگاه چهارم جدول فروش گروه هنر و تجربه قرار گرفت.

فیلم سینمایی «دشت خاموش»

فیلم «تا ده بشمار» با کارگردانی سهادت بستام نیز با فروش 973 هزار تومان در جایگاه سوم فروش قرار گرفت و در مدت زمان ده روز دو میلیون تومان را برای خود ثبت کرد.

فروش کل سینمای هنر و تجربه در هفته‌ای که گذشت، 7 میلیون و 800 هزار تومان و کل مخاطبان آن نیز 365 نفر بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها