کد خبر: 516669
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۲:۰۳:۳۴
| |

پرونده چهارمین جایزه مصطفی (ص) با معرفی برترین دانشمندان جهان اسلام بسته می‌شود

چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) با معرفی برترین دانشمندان جهان اسلام در روز 29 مهر ماه جاری به کار خود پایان می‌دهد.

پرونده چهارمین جایزه مصطفی (ص) با معرفی برترین دانشمندان جهان اسلام بسته می‌شود
کد خبر: 516669
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۲:۰۳:۳۴

اعتمادآنلاین| اعطای جایزه مصطفی (ص) در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی همکاری و توسعه علمی و فناوری، همچنین به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

به گزارش ایسنا، این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

مراحل داوری و انتخاب برگزیدگان چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) نیز به پایان رسیده است و از برگزیدگان این دوره طی آیینی پرشکوه در 29 مهر 1400 مصادف با هفته وحدت تجلیل می‌ ­شود.

در این مراسم در کنار یک هفته برنامه‌های ترویجی، تخصصی و تورهای فرهنگی و فناوری، نشست رسانه‌ای اعلام برگزیدگان، نشست ترویج علم، کافه علم، نشست استپ، نشست‌های فناوری و تجاری، نمایشگاه آثار موزه هنر مصطفی(ص)، تور فناوری در پارک فناوری پردیس و تور فرهنگی-تفریحی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اولین دوره جایزه مصطفی (ص) در دی ماه سال 1394 برگزار شد که پروفسور "عمر یاغی" از کشور اردن و پروفسور "جکی ای-رو یینگ" از کشور سنگاپور برگزیدگان آن بودند.

دومین دوره جایزه مصطفی (ص) در آذرماه سال 1396 برگزار شد و "پروفسور سامی ارول گلنبه" از کشور ترکیه و "پروفسور محمدامین شکراللهی" از کشور ایران موفق به دریافت این جایزه شدند.

سومین دوره جایزه مصطفی (ص) نیز در آبان ماه 1398 برگزار شد و این جایزه به پنج نفر از برترین‌های علم و فناوری جهان اسلام شامل"پروفسور اوگور شاهین" از کشور ترکیه، "پروفسور علی خادم‌حسینی" از کشور ایران، "پروفسور عمران اینان" از کشور ترکیه، "پروفسور حسین بهاروند" از کشور ایران و "دکتر محمد عبدالاحد" از کشور ایران اعطا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها