کد خبر: 498978
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۱۱:۵۳:۳۷
| |

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بخشنامه‌ الزام دستگاه‌ها برای رعایت استانداردها بزودی ابلاغ می‌شود

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بزودی در قالب بخشنامه‌ای همه دستگاه‌ها را ملزم می‌کنیم برای برگزاری هر مراسمی، تمامی استانداردهای لازم مخصوصا استانداردهای مربوط به وسیله نقلیه را برای مهمانان خود از جمله اهالی رسانه با وسواس رعایت کنند.

بخشنامه‌ الزام دستگاه‌ها برای رعایت استانداردها بزودی ابلاغ می‌شود
کد خبر: 498978
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۴ ۱۱:۵۳:۳۷

اعتمادآنلاین| محمد خدادی روز جمعه در حاشیه مراسم تشییع پیکر ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران ایرنا و ایسنا که عصر چهارشنبه در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان‌غربی جان باختند، به ما، گفت: قواعد و قوانینی بری استانداردهای سرنشین و ماشین وجود دارد که باید رعایت شود.

به گزارش ایرنا، ما در معاونت مطبوعاتی به زودی در قالب بخشنامه‌ای این موضوع را ابلاغ خواهیم کرد تا دستگاه‌هایی که میهمان می‌پذیرند همان طور که نگران غذایی هستند که مسموم نباشد حتما باید از استاندارد بودن وسایل نقلیه و جابجایی مسافران نیز مطمئن باشند.

وی ادامه داد: چیزی که مسلم است ما استانداردهای استفاده از وسائل حمل و نقل را در کشور داریم اما بی‌توجهی و عدم رعایت این استانداردها در این حادثه تقریبا مسجل شده است.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر دستگاه مربوطه سازوکاردرست استفاده از خودروی استاندارد برای اعزام خبرنگار را رعایت می کرد و این اتفاق می‌افتاد ماجرا فرق می‌کرد، افزود: هرچند هنوز جزئیات کامل ماجرا مشخص نیست اما آنچه از گزارش‌های اولیه آمده است قصوری صورت گرفته است.

خدادی گفت: آنچه از ما برمی‌آید اینکه کارگروه پیگیری و حقوقی تشکیل بدهیم و موضوع را کامل پیگیری کنیم اما مهمتر از آن این است که نگذاریم این اتفاق تکرار شود. یعنی سراغ دستگاه ها برویم و آنها را ملزم به رعایت استانداردها کنیم.

وی همچنین درباره اعزام خبرنگاران در شرایط کرونایی هم گفت: اینکه رسانه‌ها تشخیص بدهند خبرنگار خود را از مرکز اعزام کنند یا از خبرنگار محلی خود برای پوشش برخی رویدادها استفاده کنند، به تشخیص خود رسانه ها بستگی دارد.

25 نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (2 تیرماه 1400) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیران‌شهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در 15 کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه پیران‌شهر دچار حادثه شد.

در این حادثه غم‌انگیز متاسفانه ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها