کد خبر: 488861
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۵:۳۲:۳۳
| |

داوران دهمین جشنواره فیلم «اردی‌بهشت» مشخص شدند

دبیر اجرایی دهمین جشنواره فیلم اردیبهشت از مشخص شدن داوران این دوره جشنواره خبرداد.

داوران دهمین جشنواره فیلم «اردی‌بهشت» مشخص شدند
کد خبر: 488861
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۵:۳۲:۳۳

اعتمادآنلاین| مصیب داوری، افزود: تورج اصلانی، امید خوش نظر و حسن نقاشی سه داور دهمین دوره جشنواره فیلم اردی‌بهشت را تشکیل می دهند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تورج اصلانی فارغ التحصیل کارگردانی از دانشگاه سوره و عنوان جوانترین مدیر فیلمبرداری سینمای ایران را در سال 1379 با فیلم سینمایی خواب سفید را یدک می کشد، تصریح کرد: اصلانی مدیر فیلمبرداری بیش از 50 فیلم سینمایی در ایران، کردستان عراق و ترکیه، سخنگوی انجمن فیلمبرداران سینمای ایران، عضو مجمع صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران و برنده و کاندید جشنواره های متعدد بین المللی و داخلی را یدک می کشد.

داوری با اشاره به اینکه امید خوش نظر دانش آموخته رشته کارگردانی انیمیشن از مدرسه عالی هنر لوتسرن سوئیس و تأسیس انجمن دانشجویی «خانه انیمیشن» در سال 1383 در دانشکده‌ی صدا و سیما از فعالیت‌های اولیه ی او در زمینه‌ی انیمیشن است، اظهار کرد: خوش نظر علاوه بر داوری در چندین جشنواره فیلم داخلی و خارجی، برگزاری بخش‌های ویژه‌ی معرفی سینمای انیمیشن ایران در اروپا را در این جشنواره‌ها به عهده داشته است.

از جمله فعالیت‌های دیگر او، ارائه مقاله‌های تخصصی و برگزاری Workshop‌ در پاره‌ای از کنفرانس‌های بین‌المللی انیمیشن است.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره فیلم اردی‌بهشت با بیان اینکه حسن نقاشی دانش آموخته مدرسه سینما تئاتر و کارشناسی ادبیات دراماتیک از دانشگاه آزاد و عضو هیات مدیره ی انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند است، خاطرنشان کرد: وی علاوه بر مدرس مستندسازی و ساخت مستندهای فراوان و پخش در شبکه های سیما موفق شده جوایز متعددی در جشنواره های بین المللی و داخلی کسب کند.

داوری با اشاره به زمان برگزاری آنلاین جشنواره، تاریخ برگزاری این رویداد را سوم الی ششم خرداد ماه امسال دانست و عنوان کرد: جشنواره فیلم اردی‌بهشت در دو بخش استانی با موضوع آزاد و بخش ملی با موضوع خلیج فارس برگزار می‌گردد که در بخش استانی 97 اثر و در بخش ملی 24 اثر متقاضی حضور در جشنواره هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها