کد خبر: 458394
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۰۸:۵۷:۰۰
| |

بدترین فروش سینمای آمریکا در 40 سال اخیر رقم خورد

رویترز گزارشی از آسیب ویروس کرونا به صنعت سینما در سال 2020 در آمریکا و جهان ارائه داد.

بدترین فروش سینمای آمریکا در 40 سال اخیر رقم خورد
کد خبر: 458394
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۰۸:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| فروش فیلم‌های هالیوودی به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش چشمگیر و بی سابقه 80 درصدی در گیشه سال 2020 آمریکا روبرو شده است.

شرکت تحقیقاتی «کام اسکور» روز سه شنبه گزارشی از گیشه آمریکایی ارائه داد و اعلام کرد در سال 2020 فیلم‌ها در این کشور 2.2 میلیارد دلار فروش داشته اند که این رقم در سال 2019، 11.4 میلیارد دلار بود.

طبق داده‌های سایت باکس آفیس موجو، گیشه آمریکا در سال 2020 کم رونق‌ترین دوره در 40 سال اخیر بوده است. پایین‌ترین فروش سینمای آمریکا به سال 1981 باز می‌گردد که مجموعا تمامی فیلم‌ها 918 میلیون دلار فروختند و «سوپرمن 2» با 190 میلیون دلار پرفروش‌ترین اثر آن سال بود.

کام اسکور، آمار فروش جهانی در سال 2020 را منشتر نکرده، اما ورایتی می‌گوید گیشه جهانی نیز کاهشی 71 درصدی داشته است.

از اوایل سال 2020 و اواسط ماه مارس، پاندمی کرونا باعث تعطیلی سینما در سراسرجهان شد تا به همین دلیل بسیاری از سینما‌های کوچک و بزرگ مثل AMC تا مرز ورشکستگی پیش بروند. سینما‌ها در نیویورک و لس آنجلس که بازار‌های اصلی آمریکا هستند از زمان آغاز کرونا هنوز بازگشایی نشده اند.

رویترز همچنین طبق گزارشی که کام اسکور ارائه داده اعلام کرد اکران 274 فیلم سینمایی از جمله بلاک باستر‌هایی مثل «زمانی برای مردن نیست»، «تاپ گان ماوریک» و نهمین قسمت از مجموعه سینمایی «سریع و خشن»، به سال 2021 موکول شده است.

به همین دلیل، فیلم سینمایی پلیسی سونی به نام «پسران بد تا ابد» که سال گذشته در ماه ژانویه منتشر شد، با 206 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم در گیشه آمریکای شمال محسوب می‌شود. در سال 2019 فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» با 858 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سال شد.

فیلم ژانر هیجانی کریستوفر نولان و برادران وارنر به نام «انگاشته» که به امید برگرداندن مخاطبان به سینما اکران شد، فقط 58 میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروخت.

در این میان گیشه چین هم با اینکه در مقایسه با سال گذشته کاهش فروش داشته، اما توانست برای نخستین بار از هالیوود پیشی بگیرد و به عنوان پرفروش بازار سینمایی جهان شناخته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها