کد خبر: 445069
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ ۰۸:۳۷:۰۰
| |

آیا «قورباغه» توقیف شده است؟ / حاشیه‌های سریال هومن سیدی ادامه دارد

اولین تجربه سریال‌سازی هومن سیدی در شبکه نمایش خانگی هر چقدر در سکوت خبری و چراغ خاموش مراحل تولید را طی کرد، حالا در مرحله پخش خبرساز و پرحاشیه است.

آیا «قورباغه» توقیف شده است؟ / حاشیه‌های سریال هومن سیدی ادامه دارد
کد خبر: 445069
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ ۰۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| اولین خبرها در باره پخش «قورباغه» به ایام پس از اتمام سریال «همگناه» بازمی‌گردد. خبر رسمی پخش این سریال اما مهرماه از سوی تهیه‌کننده اعلام شد.

در آن ایام یکی از نشریات دلیل تأخیر پخش این سریال را دعوا و اختلاف میزان مالکیت اعلام و عنوان کرد که تهیه‌کننده «قورباغه» با وجود دریافت رقم بالا از یکی از پلتفرم‌های vod برای سرمایه‌گذاری، خواهان دریافت درصد مالکیت بیشتر از سریال است.

واکنش تهیه‌کننده به انتشار این خبر از یک سو از آغاز رقابت دو پلتفرم vod حکایت داشت و از سوی دیگر آغازگر زمزمه‌های اختلاف راجع به مجوز پخش هم بود. اسدزاده این دست اخبار را دروغ‌پردازی‌ و هدف آن را تخریب در آستانه پخش سریال از سوی پلتفرمی عنوان کرد که سریال به آن فروخته نشده است. همزمان با اعلام این اطلاعات، از پوستر «قورباغه» رونمایی و خبر دریافت مجوز پخش هم منتشر شد.

در ادامه اما محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی اعلام کرد که هنوز این سریال پروانه نمایش ندارد. در نهایت با اعلام خبر پخش انحصاری سریال «قورباغه» از نماوا، زمان پخش سریال هم سوم آذر عنوان شد.

از اواسط هفته گذشته در حالی که با ارائه اطلاعاتی راجع به خط داستان فضاسازی تبلیغاتی برای «قورباغه» آغاز شده بود، هومن سیدی یادداشتی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و از تعویق دوباره پخش به دستور سازمان سینمایی خبر داد و در نهایت با خطاب قرار دادن مسئولان ارشاد این پرسش را مطرح کرد که «لطفاً بفرمایید در این لحظه «قورباغه» توقیف شده یا خیر؟»

در فاصله کمتر از چند ساعت از انتشار این یادداشت سازمان سینمایی زمان پخش سریال «قورباغه» را 24 آذر ماه اعلام کرد. هیاهوی ایجاد شده پیرامون «قورباغه» در این چند روز با واکنش‌های متفاوتی همراه شده است.

حاشیه‌ها حول و حوش رقابت شکل گرفته بین «فیلیمو» و «نماوا» می‌چرخد و گمانه‌زنی‌هایی درباره مانع‌تراشی پلتفرم رقیب مطرح است. دو پلتفرمی که سال‌ها با قدرت‌طلبی به عنوان دو قطب متحد در سامانه‌های vod مطرح و شناخته شده‌اند و حالا در رقابت با یکدیگر تصمیم به جداسازی محتوای پخش گرفته‌اند.

نماوا، «قورباغه» و «هم رفیق» را با اجرا و کارگردانی شهاب حسینی در انحصار پخش دارد و فیلیمو، «ملکه گدایان» حسین سهیلی‌زاده، «خوب، بد، جلف» پیمان قاسم‌خانی و... را.

در این میان برخی هم از جنجال‌سازی‌های «قورباغه» به عنوان بازارگرمی سازندگان آن یاد می‌کنند؛ سریالی که بخش‌هایی از آن در تایلند تولید شده و نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، صابر ابر، فرشته حسینی، آناهیتا افشار، مهران غفوریان و هومن سیدی بازیگرانش هستند.

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها