کد خبر: 409428
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| هزاران سالن سینما در چین برای همیشه تعطیل می‌شوند؟

مطالعه جدیدی که توسط انجمن‌های محلی صنعت فیلم چین انجام شده به این نتیجه رسیده که بیش از 40 درصد از سینماهای چینی شرکت‌کننده در نظرسنجی گفته‌اند به خاطر اثرات پاندمی کروناویروس «به احتمال زیاد» ممکن است بسته باقی بمانند.

دور دنیا| هزاران سالن سینما در چین برای همیشه تعطیل می‌شوند؟
کد خبر: 409428
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رویا دیانت- سالن‌های سینما در چین بیش از هر کشور دیگری بسته باقی ماند‌ه‌اند و حالا بیش از 130 روز از زمان بسته شدن آن‌ها می‌گذرد. با وجود اینکه ممکن است سینماها به زودی دوباره افتتاح شوند، این اتفاق ممکن است برای خیلی از آن‌ها دیر باشد و آن‌ها تا آن زمان ورشکسته شوند.

انجمن فیلم و انجمن توزیع فیلم چین از 187 سالن سینما که متعلق به 20 زنجیره عظیم از جمله واندا، هندیگان و دادی هستند، نظرسنجی کردند. فقط 10 درصد از آن‌ها گفتند تغییراتی در مالکیت انجام می‌دهند اما به فعالیت خود ادامه می‌دهند و این در حالی است که 28 درصد گفتند هنوز منتظر تصمیم‌های بیشتر از مدیریت مرکزی هستند.

با استناد به اخبار رسانه‌ دولتی چین، این کشور در پایان سال 2019 بیش از 69800 سالن سینمای فعال در حدود 12400 مجموعه داشت. در نتیجه اگر 40 درصد از آن‌ها بسته شوند، حدود 5 هزار مجموعه و 27920 پرده کنار می‌روند.

شرکت مشاوره تحقیقات و سرمایه‌گذاری صنعت سینما آرتیزن گیت‌وی در آوریل گزارشی منتشر کرده بود که نشان می‌داد حداقل 2300 سینما دارای 12 هزار پرده نمایش که معادل 20 درصد از کل ظرفیت اکران سینمایی چین بود، به خاطر کووید-19 برای همیشه بسته شده‌اند.

دولت چین ماه گذشته اعلام کرد سینماهای واقع در مناطق دارای ریسک پایین کروناویروس می‌توانند با ظرفیت محدود و ضدعفونی روزانه دوباره افتتاح شوند اما گردانندگان سالن‌های سینما هنوز منتظر اجازه مسئولان محلی هستند. سایت‌های آنلاین فروش بلیت سینما از جمله تائوپیائوپیائو متعلق به علی‌بابا و مائویان در حال حاضر هیچ تاریخ دقیقی برای نمایش فیلم در هیچ بخشی از کشور ارایه نکرده‌اند.

گزارشی که توسط انجمن‌های چینی منتشر شده می‌گوید حتی اگر سینماها همین ماه دوباره افتتاح شوند، شش ماه طول می‌‌کشد تا آن‌ها بتوانند دوباره درجات سود خود را به حالت عادی بازگردانند. این به معنی کاهش فروش 66 درصدی باکس آفیس نسبت به فروش 9.01 میلیارد دلاری سال گذشته خواهد بود.

با این حال اگر دوباره افتتاح شدن سالن‌های سینما تا اکتبر به تعویق بیفتد، فروش باکس آفیس 2020 با کاهشی 91 درصدی مواجه خواهد شد و فقط به 810 میلیون دلار می‌رسد. این ارقام حتی شدیدتر از تخمین‌های انجام شده توسط انجمن فیلم ملی چین در ماه آوریل هستند که می‌گفت باکس آفیس ممکن است با کاهش سود سالانه به 4.2 میلیارد دلار مواجه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها