کد خبر: 356242
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۱۵:۰۴:۳۵
| |

محمدرضا جوادی، قائم مقام رئیس جشنواره تئاتر کودک:

اجراهای نوبت صبح جشنواره تئاتر کودک به دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد

محمدرضا جوادی، قائم مقام رئیس جشنواره تئاتر کودک، گفت: اجراهای نوبت صبح جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد.

اجراهای نوبت صبح جشنواره تئاتر کودک به دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد
کد خبر: 356242
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۱۵:۰۴:۳۵

اعتمادآنلاین| محمدرضا جوادی، قائم مقام رئیس جشنواره تئاتر کودک، ظهر پنج شنبه در کمیته هماهنگی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرروش استان همدان و کارشناسان فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد، گفت: نوبت صبح نمایش‌ها دانش‌آموزی است.

وی گفت: انتظار می‌رود آموزش و پرورش در مورد نحوه حضور بازدیدکنندگان در سالن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

محمدرضا جوادی همچنین تصریح کرد: ظرفیت سالن‌ها و بخش‌های مختلف جشنواره به آموزش و پرورش اعلام خواهد شد و کودکان و نوجوانان دانش‌آموز باید هماهنگ با گروه سنی نمایش‌ها در سالن‌ها حضور یابند.

وی با بیان اینکه تقسیم‌بندی سالن‌ها بین مدارس ناحیه یک و دو مشخص شده است، یادآور شد: تلاش ما این است دانش‌آموزان بتوانند از نمایش‌ها بازدید کنند.

قائم مقام رئیس جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه چند سانس در سالن‌های اصلی مجتمع شهید آوینی، بوعلی، تالار فجر و کانون مهدیه به حضور دانش‌آموزان اختصاص یافته است، یادآور شد: با توجه به اینکه کارگردانان انتظار دارند که گروه سنی مخاطبان با موضوع نمایش‌ها هماهنگ باشد، آموزش و پرورش باید در انتخاب حضور کودکان و نوجوانان دقت‌نظر لازم را داشته باشد.

آیین افتتاحیه و شادپیمایی جشنواره 16 آبان ماه در 8 بخش در پیاده راه بوعلی برگزار خواهد شدوی همچنین خاطرنشان کرد: آیین افتتاحیه و شادپیمایی جشنواره 16 آبان ماه در 8 بخش در پیاده راه بوعلی برگزار خواهد شد که زمان تجمع مخاطبان ساعت 14:30 پیش‌بینی شده که تقاضا می‌شود آموزش و پرورش تبلیغات لازم را برای حضور دانش‌آموزان را در آیین افتتاحیه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بلیت‌فروشی جشنواره بیست و ششم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: بخشی از ظرفیت سالن‌ها برای حضور هنرمندان تئاتر که در بخش‌های مختلف جشنواره حضور دارند، پیش‌بینی شده است و در این برنامه‌ریزی، هنرمندان بخش دانش‌آموزی نیز در نظر گرفته شده‌اند.

کارشناس امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که تمایز و تفاوت بین تئاتر کودک و نوجوان برای حضور مخاطبان مشخص و در این راستا کمیته دانش‌آموزی در جشنواره تشکیل شود تا بتوان امور مربوط را پیگیری کرد و تقسیم‌بندی صحیح را انجام داد.

پرویز ابراهیمی با بیان اینکه 30 مربی تئاتر و 45 دانش‌آموز فعال این عرصه از استان‌های مختلف در این دوره از جشنواره حضور خواهند داشت، گفت: پیشنهاد می‌شود جلساتی برای حضور میهمانان تئاتر دانش‌آموزی در جلسات با هنرمندان در نظر گرفته شود.

در جلسه کمیته هماهنگی و پیگیری بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با مدیران مهدهای کودک‌ نیز بر هماهنگی و برنامه ریزی بخش خردسال لازم برای حضور پرشور خردسالان در جشنواره تأکید شد.

در این جلسه هماهنگ شد تا مهدهای کودک اطلاع رسانی لازم را برای حضور خردسالان و خانواده هایشان برای حضور درمراسم افتتاحیه را انجام دهند.

از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای مهد کودک ها، دیدار با هنرمندان خارجی است که در این دیدار کودکان با لباس های محلی حاضر شوند و هدیه هایی نیز به هنرمندان اهدا کنند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 21 آبان ماه با شعار «تئاتر، کودک، طبیعت» در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها