کد خبر: 326490
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۷:۲۲:۳۲
| |

موسسه اکو از فعالان برجسته حوزه کودک و نوجوان حمایت می‌کند

مشاور موسسه فرهنگی اکو، گفت: موسسه فرهنگی اکو از فعالان برجسته کودک و نوجوان حمایت می‌کند و تجربیات آنها در بخش‌های مختلف کودک را در سطح منطقه اکو به عنوان یک مدل کار، ارایه خواهد کرد.

موسسه اکو از فعالان برجسته حوزه کودک و نوجوان حمایت می‌کند
کد خبر: 326490
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۷:۲۲:۳۲

اعتمادآنلاین| طیبه محمد روز دوشنبه در حاشیه دهمین نشست تخصصی فعالان حوزه کودک و نوجوان اظهار داشت: این نشست‌ دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان با هدف هم‌افزایی، تعامل و یکپارچکی فعالان برجسته حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.


دهمین دورهمی فعالان برجسته حوزه کودک و نوجوان روز دوشنبه 7 مرداد به میزبانی موسسه فرهنگی اکو برگزار شد. در این جلسه‌ فعالان کودک و نوجوان حاضر در جلسه خود را معرفی کرده و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مجموعه خود را تشریح کردند.


این دورهمی ها، برای هم افزایی بیشتر فعالان حوزه کودک و نوجوان با یکدیگر برگزار می شود.


به گزارش اعتمادآنلاین، مشاور موسسه فرهنگی اکو گفت: یکی از دغدغه های مدیریت موسسه فرهنگی اکو، خرد جمعی است که تا بتوان با استفاده از آن کاری انجام داد، به ویژه اگر قرار است در حوزه کودک و نوجوان اقدامی انجام شود باید زیرساختی باشد.


محمد اضافه کرد: ما می خواهیم در زمینه کودک و نوجوان اقداماتی در سطح منطقه اکو انجام دهیم که پایه و اساس علمی داشته باشد و در کنار آن از تجربه دیگران هم استفاده کنیم، بدان معنا که راه های رفته دیگران را دوباره طی نکنیم.


وی در مورد جلسه دورهمی فعالان کودک و نوجوان گفت: افراد حاضر در جلسه امروز فعالان حوزه کودک و نوجوان با دنیایی از تجربه در بخش های مختلف همچون آموزش، بازی، پرورش بودند.


محمد توضیح داد: هر کدام از این فعالان در بخش های مختلف کودک راه رفته ای را به عنوان تجربه دارند که ما می خواهیم از تجربیات آنها استفاده کنیم و به یک کار دسته جمعی خوب برسیم تا به عنوان یک الگو قابل ارایه در سطح منطقه بین الملل اکو باشد.


موسس گروه بین المللی سفیران صلح و دوستی، ادامه داد: به عنوان مثال در مورد بازی های ایرانی، اگر منطقه ایران را در نظر بگیریم شامل منطقه فرهنگی بدون مرز اکو می شود که شامل 10 کشور عضو است. ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان که به نوعی دارای یک فرهنگ مشترک هستند.


جمعیت منطقه فرهنگی اکو جوان و کودک است


وی با بیان اینکه بخش زیادی از جمعیت اکو جوان و کودک است، اضافه کرد: خانواده یکی از مهمترین ارکان اصلی جامعه منطقه فرهنگی اکو است به همین دلیل باید اقدامات در این منطقه خانواده محور باشد و این برای ما اولویت دارد. بنابراین اگر بخش خصوصی در زمینه خانواده کار کرده باشد، ما از کار با آنها استقبال می کنیم.


محمد توضیح داد: موسسه فرهنگی اکو علاوه بر اینکه با کشورهای منطقه اکو ارتباط خوبی دارد، با 95 نماینده رسمی کشورهایی که در ایران سفارتخانه دارند، نیز دارای تعاملات خوبی است. به همین دلیل می توانیم اقدامات در ایران را با کشورهای دیگر نیز به اشتراک بگذریم و تجربیات آنها را هم تجمیع، جذب و به نفع حوزه اکو استفاده کنیم.


وی اظهار داشت: البته به طور حتم در کشورهای منطقه اکو هم چنین دورهمی‌هایی انجام می شود که اگر اینجا بتوانیم ساختار خوبی برای آن در نظربگیریم، می توان سایر کشورهای منطقه فرهنگی اکو را نیز وارد این مجموعه کرد تا این دورهمی دیگر مختص فعالان حوزه کودک و نوجوان در ایران نباشد بلکه فعالان منطقه اکو نیز در آن حضور داشته باشد.
محمد خاطرنشان کرد: جلسات دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان، با تمرکز بر سه هدف اصلی «هم افزایی تخصصی فعالان توانمند حوزه کودک و نوجوان»، «حل مشکلات و نیازمندی مجموعه‌های حاضر در جلسه» و «تشکیل کنسرسیوم تخصصی کودک و نوجوان» دنبال می شود.


موسسه فرهنگی اکو نهاد فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) است که در سال 1374 تأسیس شده‌است و مرکز آن در ایران (شهر تهران) می‌باشد. وظیفه این بنیاد گسترش همکاری و تبادلهای فرهنگی میان کشورهای عضو اکو است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها