کد خبر: 310192
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ ۰۹:۲۶:۰۰
| |

تهیه کننده برنامه سحرگاهی شبکه دو سیما:

«خوان نیاز» با شعار خانواده رمضانی روی آنتن رفت

رحیم صادق‌پور، تهیه کننده برنامه سحرگاهی شبکه دو سیما گفت: چون شبکه دو محوریت خانواده دارد، محوریت برنامه ما نیز متفاوت‌تر از سایر شبکه‌ها بود و خانواده‌ محور بودن در اولویت بود.

«خوان نیاز» با شعار خانواده رمضانی روی آنتن رفت
کد خبر: 310192
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ ۰۹:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شبکه دو سیما نیز برنامه «خوان نیاز» را برای مخاطبان سحرگاهان خود تدارک دیده است. این برنامه به تهیه‌کنندگی رحیم صادق‌پور تولید می‌شود و اجرای آن را محمدرضا احمدی طباطبایی بر عهده دارد.

صادق‌پور «خوان نیاز» را یک برنامه خانوادگی دانسته و در این باره گفت: چون شبکه دو محوریت خانواده دارد، محوریت برنامه ما نیز متفاوت‌تر از سایر شبکه‌ها بود و خانواده‌ محور بودن در اولویت بود. این موضوع برایمان بسیار پررنگ بود. ما دعای سحر و تلاوت زنده قرآن و اذان داشتیم اما یک بخش از فعالیت ما در آیتم‌هایمان به خانواده اختصاص داشت. به عنوان مثال آیتم افطاری ساده به حضور خانواده‌ها در مساجد می‌پرداخت. این روزها موضوع رقص و موزیک در مدارس پررنگ شده اما ما داریم مدارسی که دانش آموزان در آنها به صورت داوطلبانه و خودجوش سحری توزیع می‌کنند، به این مدارس رفتیم و از آنها گزارش گرفتیم.

وی ادامه داد: مهمان‌هایی هم که می‌آوردیم طوری انتخاب شدند که بتوانند با خانواده‌هایشان در برنامه حضور داشته باشند و البته خانم‌های شاعر نیز حضور مهمی در برنامه‌های ما داشتند. شعار برنامه «خانواده رمضانی» بود و حضور پدر و مادر و فرزندان را ملموس کردیم.

وی درباره ساختار برنامه و اینکه تا چه حد چنین برنامه‌هایی در این زمان می‌توانند مخاطب را به خود جذب کنند نیز توضیح داد: برنامه ما چون تنها برنامه‌ای است که در فضای آزاد روی آنتن می‌رفت، مخاطب احساس هم‌ذات پنداری بیشتری با آن داشت. به عنوان مثال ما باد و طوفان و حتی گربه‌های داخل استودیو را هم داشتیم و سعی کردیم شبیه حیاط‌های قدیم را داشته باشیم که خانواده‌ها حتی در سحر هم دور هم جمع می‌شدند و با مهمانان هم همان سادگی را داشتیم و تلاشمان برای برقراری همان روابط بود. تا به حال هم گمانم این است که در بخش عمده‌‌ای موفق بودیم. تمام تلاشمان را کردیم که فضایی گرم و صمیمی را ایجاد کنیم. مجری رهاست و حرکت می‌کند وفضای نوستالژیکی را برای مخاطب ایجاد کرده‌ایم. همه چیز خیلی زنده است و اتفاقات در لحظه‌ای هم داریم.

وی درباره بازخورد مخاطبان نیز اظهارداشت: خوشبختانه بر اساس پیامک‌هایی که دریافت کرده‌ایم حدود هفتاد درصد از مخاطبان فرم را پسندیده‌اند و خودشان را در برنامه دخیل دانسته‌اند و در این باره نظر داده‌اند. در حقیقت ما سعی می‌کنیم ثابت نباشیم و حتی کنداکتورمان بر اساس شرایط تغییر می‌کند.

این تهیه کننده بیان داشت: مخاطب برنامه ما را یک محفل خانوادگی می‌بیند و فقط قرار نیست که در این برنامه گفت‌وگوی تخت ببینیم. برای ارتباط بیشتر با مخاطب نیز با شیبی ملایم برنامه را به پایان می‌رسانیم و تا حدود 45 دقیقه بعد از اذان، برنامه ادامه دارد. یک‌سری از آیتم‌ها را مختص پس از سحر قرار داده‌ایم که افطاری ساده یکی از همین موارد است.

صادق‌پور درباره استفاده از نظرات مردم در برنامه نیز گفت: نظرات به صورت مستقیم روی برنامه ما اثرگذار بود و مجری پیامک‌ها را می‌خواند. بازخوردهایی که از برنامه داشته‌ام از طریق مردم بوده و گمان شخصی من این است کفه نظرات مثبت بیشتر بوده و مابقی هم نظراتی داشته‌اند که در جهت بهتر شدن برنامه بوده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها