کد خبر: 280616
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

کریم امینی، کارگردان سینما، با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ارشاد باید برای کنترل رانت‌خواری برنامه‌ریزی داشته باشد/ ارگان‌هایی در اکران فیلم‌ها دخالت می‌کنند

کریم امینی، کارگردان سینما گفت: «الان شرایط به سمتی رفته که اگر مجوز می‌دهند، از آن حمایت هم می‌کنند. البته گاهی با تمام حمایت‌ها از مجوز، ارگان‌هایی هستند که در اکران دخالت می‌کنند.»

ارشاد باید برای کنترل رانت‌خواری برنامه‌ریزی داشته باشد/ ارگان‌هایی در اکران فیلم‌ها دخالت می‌کنند
کد خبر: 280616
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ این روزها، نبود حمایت‌های حداقلی، تبعیض و سیاست‌گذاری‌های نادرست در اکران آثار سینمایی، اعتراض‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است. گاهی فیلمسازی برای اکران فیلم خود، ماه‌ها یا شاید سال‌ها در انتظار می‌ماند، در حالی که در این میان، فیلم‌هایی دیرتر آماده شده و زودتر اکران می‌شوند.

از طرفی، برخی فیلمسازان، گلایه‌های بسیاری از حمایت نکردن وزارت فرهنگ و ارشاد از مجوز ساخت فیلم‌ها دارند. به گفته بسیاری از آنها، بارها مجوزهای برای ساخت فیلم صادر شده که در زمان اکران، تغییرات و چالش‌های بسیاری برای هنرمندان ایجاد شده است.


در این میان، کریم امینی، کارگردان سینما، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد گفت: «در بررسی عملکرد وزارت ارشاد، باید بگویم که در دوران آقای حیدریان، شرایط ما خوب بود. اگر مجوزی به هنرمند داده می‌شد، تا آخر، از آن مجوز حمایت می‌‌شد.»

او با بیان اینکه حمایت‌ها از مجوز صادر شده برای فیلم، از اتفاق‌های مثبت این روزهای وزارت ارشاد است، گفت: «الان شرایط به سمتی رفته که اگر مجوز می‌دهند، از آن حمایت هم می‌کنند. البته گاهی با تمام حمایت‌ها از مجوز، ارگان‌هایی هستند که در اکران دخالت می‌کنند.»


امینی، در مورد معضلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: «تنها مورد، بحث رانت است که همیشه بوده و هست. در حال حاضر ارشاد باید برنامه‌ریزی برای کنترل رانت‌خواری ایجاد کرده و جلوی هزینه‌های گزاف بی‌دلیل را بگیرد. بحث دستمزدهای کلان و بدون حساب و کتاب را هم باید کنترل کند. قوانینی را برای سطح بازیگران و کارگردان و فیلم تولیدشده، داشته باشد.»


او تبعیض در اکران‌ها را نیز، از دیگر مشکلات پیش روی سینماگران دانست و گفت: «الان فیلم‌هایی ساخته می‌شود که استانداردهای مناسب را ندارد اما به دلیل ارتباط‌های گسترده، فضای گسترده‌ای برای اکران دارد. در صورتی که پیش آمده حتی سانس فیلم‌های مناسب و استاندارد را محدود کردند. مهم‌تر از همه، ارشاد هیچ نظارتی بر پخش‌کننده و تولیدکنندگان ندارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها