کد خبر: 280049
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

امید عبداللهی، مستندساز با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اولویت وزارت ارشاد باید حمایت از استعدادهای جوان باشد/ ارشاد هنرمندان را به‌صورت مستقل به رسمیت نمی‌شناسد/ زمانی یاد هنرمندان می‌افتیم که پیر و از کار افتاده شده‌اند

امید عبداللهی، کارگردان و مستندساز، در ارزیابی عملکرد ارشاد گفت: «اولویت این وزارتخانه، باید حمایت از استعدادهای جوان سینما باشد که می‌خواهند وارد عرصه حرفه‌ای شوند.»

اولویت وزارت ارشاد باید حمایت از استعدادهای جوان باشد/ ارشاد هنرمندان را به‌صورت مستقل به رسمیت نمی‌شناسد/ زمانی یاد هنرمندان می‌افتیم که پیر و از کار افتاده شده‌اند
کد خبر: 280049
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۳ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ساخت فیلم مستند از میان همه‌ گونه‌های نمایشی، دشوارتر است و کارگردان مستند با کمترین بودجه بیشترین را فشارها را تحمل می‌کند و پس از ساخت نیز برای نمایش اثرش با موانع فراوانی روبرو می‌شود. سرمایه‌گذارها به دلیل ابهام در بازگشت سرمایه، تمرکز کمتری بر این حوزه دارند. از طرفی سینمای مستند در مقایسه با سینمای داستانی مخاطب کمتری داشته و ناشناخته است.

امیدعبداللهی، کارگردان و مستندساز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد بیان کرد: «سینما وضعیت مناسبی ندارد. واقعیتش این است که هیچ وقت وزارت ارشاد، هنرمندان را به صورت مستقل به رسمیت نمی‌شناسد. فقط می‌خواهند آن‌طور که خودشان دوست دارند، هنرمندان فعالیت کنند. تقریبا نگاهشان محدود است و فقط می‌خواهند در دایره خودشان هنرمندان را ببینند.»

او با اشاره به اینکه در فیلم‌هایی که تولید کرده حمایت‌های محدودی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد داشته، گفت: «در نگاه کلی، دل خوشی از وزارت ارشاد ندارم. هرچند که فیلم‌هایی تولید کرده‌ام و حمایت‌های محدود و ناچیزی داشتم، اما به نظرم کافی نبوده و نیست.»

به گفته عبداللهی، در عرصه سینما، آسیب‌های جدی به هنرمندان خورده و زمانی به یادشان می‌افتیم که پیر و از کارافتاده شده‌اند.

این کارگردان و تدوینگر درباره فعالیت‌های سینمایی خود بیان کرد: «بعد از 20 سال فیلم کوتاه و مستند ساختن قرار است که اولین فیلم بلند خود را کارگردانی کنم. از آنجا که در دایره خودی‌های ارشاد نیستم و به دلیل نوع فیلم، در بخش خصوصی هم جایی ندارم، عملا هیچ حمایتی از ما نمی‌شود و همچنان درگیر هزینه ساخت هستیم.»

کارگردان مستند «سفر سهراب» در مورد حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «از نگاه کلی می‌گویم که اولویت این وزارتخانه، باید حمایت از استعدادهای جوان سینما باشد که می‌خواهند وارد عرصه حرفه‌ای شوند. تقریبا 5، 6 سال است که با ورود آقای حیدریان، حمایت از کارگردان‌های فیلم اولی، از ارشاد به بنیاد سینمایی فارابی منتقل شده که آنجا هم هیچ حمایت قابل توجهی صورت نمی‌گیرد. در صورتی که در ردیف بودجه، این هزینه‌ها هم پیش بینی شده است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها