کد خبر: 276693
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۰۹:۳۱:۱۹
| |

سیروس مقدم مطرح کرد؛

سیروس مقدم درباره خشایار الوند چه گفت؟

کارگردان مجموعه «پایتخت» ضمن طرح چند پیشنهاد به معاون سیما به منظر بزرگداشت نوروزی خشایار الوند، تأکید کرد هنوز رفتن این هنرمند برایش مثل یک شوخی است.

سیروس مقدم درباره خشایار الوند چه گفت؟
کد خبر: 276693
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۰۹:۳۱:۱۹

اعتمادآنلاین| مراسم یادبود خشایار الوند نویسنده سریال‌های طنز تلویزیون امروز چهارشنبه 15 اسفندماه با حضور جمعی از مدیران صداوسیما و همچنین هنرمندان سینما و تلویزیون در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد.

اجرای این مراسم را بهروز رضوی برعهده داشت که با خواندن شعری سخنان خود را درباره خشایار الوند آغاز کرد و پیام تسلیت مدیران سازمان را برای این نویسنده طنز قرائت کرد.

در ادامه سیروس الوند در سخنانی درباره درگذشت خشایار الوند نویسنده سریال‌های «پایتخت» بیان کرد: خشایار با رفتنش نوعی همدلی و نزدیکی بین طنزپردازان ایجاد کرد که شاید زمان زنده بودنش این میزان از علاقه را به یکدیگر بیان نمی‌کردیم که چقدر یکدیگر را دوست داریم و برای هم ارزش قائل هستیم.

حس می‌کنم این شوخی تازه خشایار است

سیروس مقدم کارگردان مجموعه «پایتخت» نیز در سخنانی عنوان کرد: برای من و تیم پایتخت خیلی سخت است که از افعال گذشته استفاده کنیم چون هنوز باور نداریم او دیگر در کنار ما نیست. امروز هم که به این مراسم می‌آمدیم در عکس او لبخند بود و انگار به ما می‌گفت یک شوخی جدید است و از فردا کارش را ادامه می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: من چند خواهش دارم اول اینکه از مرتضی میرباقری معاون سیما می‌خواهم جستجو و پرسوجویی شود که اگر او در پروژه‌ای کار کرده و اگر حقی از او باقی مانده که باید تسویه می‌شده، پرداخت شود. خواهش دوم من این است که اکنون با توجه به اینکه نزدیک به عید نوروز هستیم، جشنواره‌ای از آثاری که الوند کار کرده سازماندهی شود تا در این ایام از او یاد شود. بخصوص در درددل‌هایی که برای من داشت دوست داشت بازپخش «شب‌های برره» را ببیند که ندید.

مقدم افزود: الوند به اوج پختگی رسیده بود و پایتخت پنج این مساله را نشان می‌دهد. در کاری که برای شب عید هم نوشته بود این مشخص است. او 50 درصد از این کار را نوشته بود که آخرین یادگاری اش برای تلویزیون است.

کاری سختی که الوند از پس‌اش برآمد

در ادامه رضا پورحسین قائم مقام معاونت سیما نیز در سخنانی عنوان کرد: شاد کردن یک نفر و یک جمعیت اثرات بسیار متفاوتی دارد خشایار الوند طنزپرداز بود و با 28 اثر هنری مستقیم یا غیرمستقیم در شادی مردم مؤثر بود که 21 اثر برای تلویزیون نوشته بود.

وی افزود: هنرمندان می‌دانند خلق یک قصه طنزآمیز بسیار سخت است و الوند به خوبی از پس این کار بر می‌آمد.

پورحسین در پایان گفت: طنزهای او فاخر، نشاط‌آور، خانوادگی و وابسته به فرهنگ خودمان بود در طنزی مثل پایتخت اعضای خانواده در کنار هم و گاهی چند نسل در کنار هم می‌نشینند سریال را می‌بینند در صورتی که طنزهایی وجود دارد که ممکن است 2 نفر از اعضای یک خانواده نتوانند آن را ببینند. این محتوای هنرمندانه شاید از هرکسی برنیاید ولی الوند مرزهای اخلاق را می‌شناخت و مخاطب را هم به خوبی می‌خنداند.

در این مراسم عبدالعلی علی عسکری رئیس صداوسیما، مرتضی میرباقری معاون سیما، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک، بهاره رهنما، الهتم غفوری و… حضور داشتند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها