کد خبر: 274293
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۱۸:۲۰:۰۰
| |

کامبوزیا پرتوی، کارگردان سینما با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ارشاد باید خودش را از چپ و راست جدا کند/ یک نفر باید وزارت ارشاد را ارشاد کند/ تبعیض‌های بسیاری در نوبت اکران وجود دارد

کامبوزیا پرتوی، کارگردان سینما در مورد اقدام‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در اولویت قرار دهد،‌ گفت: «شاید تنها کاری که وزارت ارشاد بتواند در شرایط کنونی انجام دهد، این است که خودش را از چپ و راست جدا کند. قوانین و وظایف خود را بشناسد و بر اساس آنها حرکت کند.»

ارشاد باید خودش را از چپ و راست جدا کند/ یک نفر باید وزارت ارشاد را ارشاد کند/ تبعیض‌های بسیاری در نوبت اکران وجود دارد
کد خبر: 274293
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۱۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ یکی از مشکلات مهم تهیه‌کنندگان و سینماگران، تعداد کم سالن‌ها در مقابل شمار فیلم‌های تولیدشده است. این موضوع، چالش‌های بسیاری به‌دنبال داشته است؛ برخی آثار با تاخیر قابل‌توجهی اکران و بعضی فیلم‌ها نیز با فرصت کم و فروش اندک مواجه می‌شوند. این در حالی است که بسیاری از تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سینما،‌ به نوبت‌های اکران ناعادلانه نقد دارند. در بسیاری موارد،‌ سالن‌ها شاهد اکران فیلم‌هایی بوده که کار تولید آنها به‌تازگی به پایان رسیده است در حالی که برخی آثار تولید شده از سال‌ قبل همچنان در انتظار اکران هستند.


کامبوزیا پرتوی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: «یک نفر یا افرادی باید وزارت ارشاد را ارشاد کنند.»

پرتوی تاکنون 4 بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم فجر شده است و از این نظر رکورددار است. با این‌حال او حدود 12 سال از فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد دور بوده و اکنون فیلم جدیدش مدت‌هاست در نوبت اکران است. پرتوی در اینباره بیان کرد: «بارها تا پای دریافت پروانه ساخت یکی دو اثر پیش رفتیم که به نتیجه نرسیده است. نه اینکه نخواهم یا نتوانم، فضا به‌گونه‌ای نبوده که بتوانم کار کنم.»

او با اشاره به تبعیض‌ها در نوبت‌دهی اکران بیان کرد: « فیلم‌هایی که پس از جشنواره سال قبل ساخته شده بود، اکران شد اما فیلمی که پیش از جشنواره فجر ساخت آن تمام شده، هنوز در نوبت اکران است.»

این فیلمنامه‌نویس دلایل اکران نشدن فیلم‌ها را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجیه دانسته و گفت: «مدام اشکال می‌آوردند که پرونده ناقص است. این آشفتگی بر قاعده‌ای نیست و به باور من مصنوعی و دروغی است.»

پرتوی با اشاره به تغییرات پی‌درپی مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: «یک نفر باید وزارت ارشاد را سرو سامان بدهد. بالاتر از این آشفتگی که چندبار وزیر و مدیریت‌ها عوض شدند مگر داریم؟ همه باید جمع شوند و به اوضاع ارشاد رسیدگی کنند. ارشاد با این وضعیت چگونه می‌خواهد ما را سامان دهد؟»

او آشفتگی داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عاملی برای نابسامانی اوضاع هنر دانست و گفت: «بر این اساس دائم از سینما مسائل مختلف بیرون می‌آید؛ فیلم‌سوزی‌های عجیب، ورود پول‌های هنگفت و اکران‌های بی‌قاعده. به نظر من اینها همه به دلیل آشفتگی کنونی ارشاد است.»

این کارگردان سینما، در مورد اقدام‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در اولویت قرار دهد،‌ گفت: «شاید تنها کاری که وزارت ارشاد بتواند در شرایط کنونی انجام دهد، این است که خودش را از چپ و راست جدا کند. قوانین و وظایف خود را بشناسد و براساس آنها حرکت کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها