کد خبر: 272926
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۴:۴۲:۰۰
| |

عالیجناب نقابدار فضای مجازی فارسی کیست؟/ عالیجناب نقابدار چگونه فضای مجازی فارسی را به‌دست آورد؟

«حمیدرضا اسکندری» کسی که به نظر می‌رسد این روزها بخش مهمی از فضای خبرگزاری‌ها دنباله‌روی او باشند. اسکندری موسس و صاحب امتیاز پایگاه‌های خبری-تحلیلی «صبح تهران»، «صبا ایران»، «اقتصاد وطن» ، «اطلس خبر» و «اقتصاد ایران آنلاین» است.

عالیجناب نقابدار فضای مجازی فارسی کیست؟/ عالیجناب نقابدار چگونه فضای مجازی فارسی را به‌دست آورد؟
کد خبر: 272926
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۴:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| همیشه افرادی پشت پرده‌ها حضور دارند که با قدرت خود جریان‌های خبری را آنگونه که می‌خواهند تغییر می‌دهند. این افراد به خاطر سال‌ها تجربه از ماهیت کارکرد رسانه‌ها با خبر هستند و به خاطر نفوذ خود این جریان‌ها را به سمت و سوی دلخواه خود می‌برند. دسترسی به تعداد زیادی از رسانه‌ها و اعتبار بالا نیز از دیگر عوامل مهم برای تبدیل شدن به یک عالیجناب نقابدار (حداقل در فضای مجازی فارسی) است. در این مطلب قصد داریم شما را با یک نمونه از این افراد آشنا سازیم.

عالیجناب نقابدار فضای مجازی فارسی کیست؟

«حمیدرضا اسکندری» کسی که به نظر می‌رسد این روزها بخش مهمی از فضای خبرگزاری‌ها دنباله‌روی او باشند. او در ششم مهر سال 1344 خورشیدی در قائمشهر مازندران متولد شد. پدر او برای مدتی شهردار شهرهای جویبار و بهشهر بود. اسکندری از همان سنین کودکی متوجه تمایل خود به کارهای فرهنگی و خبری شد. تنها چهارده سال داشت که علاوه بر تحصیل در مدرسه تصمیم گرفت که به عنوان یک خبرنگار در یک روزنامه محلی در قائم شهر به نام « کایر» مشغول به کار شود.

فعالیت رسانه‌ای

اسکندری به دلیل علاقه‌ای که به روزنامه‌نگاری داشت، روزنامه «افتخار» را تاسیس کرد، سپس مدیرمسئول روزنامه «راه مردم» شد و پس از مدتی سهام این روزنامه را نیز خرید.

اسکندری موسس و صاحب امتیاز پایگاه‌های خبری-تحلیلی «صبح تهران»، «صبا ایران»، «اقتصاد وطن» ، «اطلس خبر» و «اقتصاد ایران آنلاین» است. به این لیست می‌توان سردبیری اقتصادی و اجتماعی پایگاه‌های خبری- تحلیلی «تابناک» و «انتخاب» را نیز اضافه کرد. وی مالک پایگاه خبری- تحلیلی «پارسینه» بوده و در شبکه‌های اجتماعی بیش از سیصد کانال تاسیس کرده است که حدود دوازده میلیون عضو دارند.

در حرفه استارتاپ و اپلیکشن‌های خبری با چندین میلیون عضو و کاربر جز افراد قدرتمندی است که نمی‌توان او را نادیده گرفت، اپ‌های خبری «پارسی خبر»، «شورای پنجم»، «مدیران اقتصادی»، «پارسی خبر کانادا» و «پارسی خبر گرجستان» را بنا نهاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها