کد خبر: 257188
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۰۹:۵۵:۰۰
| |

مراسم یکصدمین سالروز تولد سلینجر برگزار شد

مراسم یک‌صدمین سالروز تولد حروم دیوید سالینجر همراه با مراسم رونمایی از کتاب صوتی «ناتور دشت» برگزار شد.

مراسم یکصدمین سالروز تولد سلینجر برگزار شد
کد خبر: 257188
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ۰۹:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| این مراسم با حضور و سخنرانی علی‌اصغر محمدخانی - معاون فرهنگی شهر کتاب -، امیر پوریا - منتقد سینما-، مصطفی مستور - نویسنده و بانی مراسم -، ابوالفضل حری -استاد دانشگاه - برگزار و همچنین از کتاب صوتی «ناتور دشت» با صدای مهدی پاکدل رونمایی شد.

علی‌اصغر محمدخانی در این مراسم به بررسی موقعیت ادبیات فارسی در کشورهای دیگر و موقعیت ادبیات کشورهای دیگر در ایران پرداخت.و از تفاوت ذائقه‌ها و موقعیت نویسندگان و مترجمان و ناشران گفت و با ارائه‌ آماری نسبت به بهبود سرانه مطالعه در ایران ابراز امیدواری کرد.

محمدخانی از تیراژ یک‌میلیون و نهصد و پنجاه هزار نسخه‌ای آثار چخوف در ایران گفت و از«باغ آلبالو» مثال زد که 160 بار در ایران چاپ شده است. همچنین به علاقه‌ مردم ایران به مفاخر و نویسندگان ایرانی و خارجی اشاره کرد که باید در این زمینه تحقیقات کیفی وکمی صورت گیرد.

معاون فرهنگی شهر کتاب از سلینجر گفت و مخاطبانی که او را با «ناتور دشت» شناخته‌اند. او سپس از بدشناسی سلینجر در ایران گفت که به جز چند مورد گرفتار مترجمان ناموفق در ایران شده و آثار او را به صورت سردستی و کاسبکارانه ترجمه کرده‌اند.

محمدخانی درباره نظرات مختلف منتقدان و مخاطبان درباره‌ آثار سلینجر بیان کرد که بعضاً با یکدیگر بسیار متفاوت‌اند و از شخصیت هولدن و تاثیرگذاری آن بر ذهن مخاطبان نوجوان و بزرگسال گفت و او را به‌نوعی شبیه به شازده کوچولو اثر اگزوپری دانست.

در بخش دیگری از مراسم امیر پوریا - منتقد سینما- درباره‌ شیطنت ادبی در آثار سلینجر صحبت کرد و برای نمونه از عنوان داستان «هفته‌ای یه بار آدم رو نمی‌کشه» گفت که در برخورد اول امر ممنوعه‌ای را به ذهن متبادر می‌کند اما داستان درباره‌ مسئله‌ای بسیار انسانی‌ست و در نهایت به دلیل همین مسائل سلینجر را در ادبیات پیشگام و مبدع دانست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها