کد خبر: 227943
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۱ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

جشنواره ونیز هم مطبوعات را محدود کرد/ تغییر پس از برلیناله و کن

جشنواره فیلم ونیز 2018 اعلام کرد تغییراتی در سیاست‌های اکران رسمی برای مطبوعات ایجاد کرده است.

جشنواره ونیز هم مطبوعات را محدود کرد/ تغییر پس از برلیناله و کن
کد خبر: 227943
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۱ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بر مبنای تغییراتی که جشنواره فیلم ونیز برای مطبوعات ایجاد کرده، آنها باید با محدودیت‌های گسترده‌ای در انتشار نقدهای خود روبه رو شوند.

نقدهایی که بر فیلم‌های حاضر در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز نوشته می‌شود نباید پیش از اکران این فیلم‌ها برای عموم مخاطبان جشنواره منتشر شود.

منتقدان سینمایی که در اکران ویژه مطبوعات شرکت می‌کنند- که به صورت سنتی در آغاز روز برگزار می‌شود- باید انتشار مطلب شان را تا زمان اولین اکران عمومی فیلم متوقف کنند.

این جشنواره اعلام کرده به منظور حفاظت از اثربخشی جشنواره و کیفیت آن، ضروری است که هر روزنامه‌نگار این محدودیت را با جدیت مورد توجه قرار دهد.

این حرکت یادآور سیاست جدید در جشنواره فیلم برلین و پس از آن فستیوال کن است که به دنبال آن تغییراتی جنجالی در اکران ویژه مطبوعات امسال جشنواره فیلم کن قبل از فرش قرمز هر فیلم ایجاد شد.

جشنواره‌ها با فشار فزاینده فیلمسازان و توزیع کنندگان فیلم‌ها روبه رو هستند که معتقدند انتشار مطلب منتقدان سینمایی پیش از فرش قرمز هر فیلم، به منزله تاثیر در واکنش مخاطبان است. بسیاری از منتقدان هم پذیرفته‌اند انتشار نقد پیش از این که فیلم به صورت عمومی در جشنواره دیده شود به معنی گرفتن فرصت تماشای فیلم بدون پیش داوری است.

فیلم «اولین مرد» ساخته دمین شازل جشنواره فیلم ونیز 2018 را افتتاح می‌کند. این جشنواره از 29 آگوست تا 8 سپتامبر (7 تا 17 شهریور) برگزار می‌شود.

امسال گی‌یرمو دل تورو ریاست هیات داوران این جشنواره را بر عهده دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها