کد خبر: 226246
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۱۴:۰۰
| |

خانه تئاتر باید مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی شود

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره نیاز به برخورد قانونی با برخی فعالان تئاتر که تعهدات کاری خود را رعایت نمی کنند، تاکید کرد که باید خانه تئاتر و صنف برای رسیدگی به این امور تقویت شود.

خانه تئاتر باید مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی شود
کد خبر: 226246
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره این موضوع که اگر عوامل تئاتر به تعهدات خود در قراردادهای منعقد شده پایبند نباشند چه برخورد قانونی با آنها صورت می گیرد گفت: تئاتر صرفا یک تعهد روی کاغذ نیست بلکه رابطه ای عاطفی، اخلاقی و دوستی بین اعضای یک گروه شکل می گیرد و اعضای گروه سعی می کنند با یکدیگر برای خلق یک اثر هنرمندانه تلاش کنند.

وی ادامه داد: ما همه هنرمندان تئاتر را به رعایت اصل اخلاقی که همان احترام به مخاطب و اولویت قرارداد رابطه گروه به رابطه فردی است، متعهد می دانیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی به تعهدات قانونی مندرج در قراردادی که بین اعضای یک گروه منعقد می شود اشاره کرد و گفت: اینکه یکی از عوامل گروه به تعهد اخلاقی خود پایبند باشد یا نباشد امری شخصی است اما اگر به تعهدات قانونی درج شده در قرارداد متعهد نباشد این امر قابل پیگیری است.

کرمی اضافه کرد: اگر تخطی یا تخلفی نسبت به قرارداد منعقد شده بین اعضای یک گروه تئاتری صورت گیرد، همه چیز در شرایط قانونی پیش بینی شده است و در این شرایط شاکیان می توانند از اداره کل هنرهای نمایشی یا صنف تئاتری که همان خانه تئاتر است به عنوان مرجع، پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: برای اداره کل هنرهای نمایشی در قانون تکلیف تعیین نشده است که با کسی که مرتکب تخلف یا تخطی نسبت به قرارداد منعقد شده در گروه تئاتری شده برخورد قانونی کند مگر اینکه یک مرجع قضایی حکمی صادر کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی راهکار اساسی برای حل چنین مشکلاتی را تقویت صنف دانست و تصریح کرد: باید خانه تئاتر را به عنوان صنف برای رسیدگی به مواردی که در آن تخلف یا تخطی از قرارداد منعقد شده صورت می گیرد، تقویت کرد تا به عنوان صنفی هنرمندانه برای حل چنین مواردی به عنوان یک مرجع شناخته شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها