کد خبر: 191338
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۸ ۱۶:۲۴:۰۰
| |

اعتمادآنلاین بررسی می‌کند:

چرا هنرمندان حضور در مهمانی افطاری رئیس جمهور را رد کردند؟

رئیس جمهوری به مناسبت ماه رمضان و طبق روال هر سال از هنرمندان حوزه های مختلف برای مهمانی افطار دعوت به عمل آورد، که با حاشیه‌هایی هم همراه شد و تعدادی از بازیگران سینما با انتشار نامه‌ای این دعوت را نپذیرفتند و آن را رد کردند.

چرا هنرمندان حضور در مهمانی افطاری رئیس جمهور را رد کردند؟
کد خبر: 191338
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۸ ۱۶:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مانند هر سال مهمانی افطاری رئیس جمهور برگزار می شود. اما این مهمانی با افطاریهای دیگر رئیس جمهور تفاوت دارد. از هنرمندان در حوزه های مختلف دعوت شد تا با رئیس جمهور از نزدیک دیدار کنند و مشکلات این حوزه را به صورت مستقیم به ریاست جمهوری انتقال دهند. اما این بار مثل اینکه با گذشته تفاوت دارد و تعدادی از هنرمندان و به خصوص بازیگران سینما حاضر نیستند که در این مراسم حاضر شوند.

کسانی که حضور در این مراسم را رد کردند

آناهیتا همتی، پرستو گلستان، فلور نظری، برزو ارجمند، احسان کرمی، سپیده گلچین، پرویز پرستویی، مهناز افشار، مازیار میری و برخی دیگر از هنرمندان کشورمان که به مراسم افطاری رئیس جمهور دعوت شدند، در اقدامی متفاوت دعوت حسن روحانی را رد کردند. اغلب این سلبریتی‌ها در فضای مجازی و اینستاگرام شخصی خود متنی را به صورت واحد منتشر کرده اند.

متن منتشر شده برای رد کردن دعوت رئیس‌جمهوری

«جناب آقاى رییس جمهور سلام. ضمن سپاس از دعوت حضرتعالى به عرض می‌رساند که با توجه به شرایط بد اقتصادى و روحى مردم کشورمان باور این حقیر بر این استوار است که چنین گردهم‌آیى‌هایى که مستلزم صرف هزینه‌هاى زیاد است (و تعدادشان هم کم نیست) شاید حداقل از نگاه بنده و تعدادى از همکارانم چندان ضرورى نباشد.

نیک می‌دانم که هدف شما از این مهمانى افطار شنیدن حرف‌ها و بیان مشکلات جامعه هنرى از زبان آنهاست. اما تجربه چند سال اخیر نشان داده که شما حتى بیش از ما به این مشکلات واقف هستید و آنها را به بهانه‌هاى مختلف بیان می‌دارید.

اما ظاهرا ما باید فقط دلخوش باشیم که شما در کنار ما هستید و این مشکلات را می‌دانید و می‌گویید. چرا که ظاهرا شما هم دنبال گوش شنوایى هستید که مشکلات را حل کند و از این نظر دقیقا مانند ما هستید.

درخواست‌هاى ما و سایر اقشار مردم این‌روزها چندان تفاوتى با هم ندارد. همه در یک کشتى هستیم و چشم امید به شجاعت و عمل‌گرایى ناخدا بسته‌ایم. باشد که به صخره ناامیدى برنخوریم که از سخت‌ترین صخره ها است.

در پایان اضافه می‌کنیم که شاید اگر شما رییس جمهور نبودید اکنون همین امکان براى ابراز نظر نیز فیلتر شده بود و همین کوچک هم نتیجه راى به شماست. اینها را درک می‌کنیم و ممنونیم اما شما هم ما را درک کنید.»

دغدغه اقتصاد بر سر سفره افطار هنرمندان

فلور نظری بازیگر سینما و تلویزیون درباره این تصمیم به اعتمادآنلاین گفت:« به هر حال با وجود این وضعیت و شرایطی که مردم دارند بهترین تصمیم این بود که هنرمندان در مراسم افطاری آقای رئیس جمهور حضور پیدا نکنند. من خودم به آقای روحانی رای دادم. اما اکنون اعتقاد دارم که رئیس جمهوری به جای هنرمندان باید مردم و کسانی را که از قشر فرودست جامعه هستند به این مراسم دعوت می کرد. من هنوز پای رأیی که دادم هستم. اما اکنون مشکلات مردم از هر چیزی مهم‌تر است.»

آیا سلبریتی ها تاثیر گذار هستند؟

هر چند نمی‌توان گفت که درک سلبریتی‌ها و هنرمندان از واقعیات اجتماعی و آنچه در سطوح مختلف جامعه و زیر پوست جمعیتی کشور می‌گذرد ضرورتا درک درستی است؛ اما به عنوان یک گروه تاثیرگذار در ایام انتخابات محسوب می شوند. ناامیدی این گروه فرهنگی از بازی انتخابات و تغییر رفتار مدنی و ایجاد تحول می تواند پیام و پیامدهای متفاوتی داشته باشد.

باید این عملکرد مدنی یعنی عدم حضور در یک مهمانی رسمی را به فال نیک گرفت اگر یک عملیات سطحی و کم عمق نباشد. هر چند ممکن است این سوالات در ذهن جامعه ایجاد شود که آیا این نوع برخورد فقط یک ژست و پاسخی به التهابات جامعه ایرانی در این روزهای خاص نیست؟ یا واقعا برآمده از دغدغه‌های اجتماعی هنرمندان است؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها