کد خبر: 166222
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

عدم حضور نشر قطره در نمایشگاه‌های کتاب سال 97

بهرام فیاضی، مدیرمسئول نشر قطره با اعلام خبر شرکت نکردن این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: باید کتابفروشی‌ها را زنده نگه داریم در غیر این صورت ناشران ورشکسته و به دنبال آن اهالی قلم و در نهایت صنعت نشر کشور متضرر می‌‌‌شوند.

عدم حضور نشر قطره در نمایشگاه‌های کتاب سال 97
کد خبر: 166222
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام فیاضی، مدیرمسئول نشر قطره گفت: برای شرکت نکردن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حدود دو ماه قبل تصمیم‌گیری شده بود اما با هدف پیشگیری از انتشار شایعات مختلف این تصمیم به تازگی اعلام شده است.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم برای تصمیم‌‌‌گیری درباره حضور نیافتن جمعی ناشران در نمایشگاه، باید از 6 ماه تا یک سال زودتر به مسئولان اطلاع‌رسانی کرد.

فیاضی درباره دلایل اتخاذ این تصمیم افزود: جلسات مشترک و متعدد با کتابفروشان طی دو، سه ماه گذشته موجب شد تا متوجه شویم عوامل مختلفی وجود دارند که حیات کتابفروشی‌ها را به خطر انداخته‌اند.

مدیرمسئول نشر قطره گفت: تاکید بر فروش قطعی کتاب به کتابفروشان یکی از این عوامل است. به‌عبارت دیگر اگر کتابفروشی‌ها موفق به فروش بخشی از کتاب‌ها نشود، به‌طور قطع متضرر می‌شوند، بنابراین تصمیم گرفتیم سال جاری فروش امانی را در دستور کار قرار دهیم.

فیاضی، نمایشگاه‌های استانی را نیز از دیگر دلایل کاهش فروش کتاب در کتابفروشی‌ها به ویژه کتابفروشی‌های کوچک دانست.

این فعال حوزه نشر درباره تاثیر اجرای طرح‌های تخفیف فصلی بیان کرد: طرح‌های تخفیف فصلی برای جبران خسارت کتابفروشی‌ها بی‌تاثیر نیست. نمی‌گویم که راه‌حل‌ها را می‌دانم اما معتقدم همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای رفع مشکلات کتابفروشان ضروری است.

فیاضی ادامه داد: باید کتابفروشی‌ها را زنده نگه داریم در غیر این صورت ناشران ورشکسته و به دنبال آن اهالی قلم و در نهایت صنعت نشر کشور متضرر می‌‌‌شوند.

مدیرمسئول نشر قطره درباره تاثیر حضور نیافتن این نشر در سی‌‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هر ساله قبل و بعد از برگزاری نمایشگاه، ناشران از تبدیل نمایشگاه از معنای واقعی خود نمایش تازه‌های نشر به کتابفروشی شدن نمایشگاه به دلیل فروش مستقیم کتاب سخن می‌گویند، اما در عمل برای تبدیل شدن این رویداد فرهنگی به نمایشگاه واقعی کتاب، حرکتی انجام نمی‌دهند.

فیاضی با بیان این مطلب که نشر قطره برای حضور در نمایشگاه سال 98 تصمیمی نگرفته است افزود: سال جاری در هیچ یک از نمایشگاه‌های استانی شرکت نمی‌کنیم، اما پایان سال برای چگونگی حضور این انتشارات در نمایشگاه سال آینده تصمیم‌گیری‌ خواهد شد.

وی اظهار کرد: پس از انتشار خبر شرکت نکردن در نمایشگاه سال 97 تعدادی از کتابفروشان با دفتر نشر قطره تماس گرفتند و از این تصمیم استقبال کردند.

منبع: ایبنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها