کد خبر: 658807
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۱۵:۰۷:۲۸
| |

توصیه کنعانی به اروپا درخصوص قرار دادن نام سپاه در گروه‌های تروریستی؛ در این مورد درست بیندیشید

سخنگوی وزارت خارجه درباره تلاش پارلمان اروپا برای قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی گفت: آنها باید بدانند سپاه نیروی رسمی نظامی ایران برخاسته از بطن ملت بزرگ ایران و بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم است. به آنها توصیه می‌کنیم درباره سپاه درست بیندیشند و برای هر تصمیمی درست فکر کنند.

توصیه کنعانی به اروپا درخصوص قرار دادن نام سپاه در گروه‌های تروریستی؛ در این مورد درست بیندیشید
کد خبر: 658807
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۱۵:۰۷:۲۸

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور  خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی در مورد  اقدام پارلمان اروپا در نشست اخیرش  علیه ایران  و تلاش برای قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: ما موضع روشنی در این زمینه داریم و در واکنش به مباحث بی اساس و غیر مسئولانه مطرح شده در نشست اخیر اروپا و قطعنامه‌ای که منتشر کردند، واکنش رسمی خود را اعلام کردیم.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سپاه، نیروی رسمی نظامی ایران است و  نیرویی است که مهمترین نقش را در تامین امنیت ملی و حفاظت از مرزهای سرزمینی و مقابله با تجاوز و تهدیدات خارجی و فراسرزمینی و ایجاد امنیت برای ملت بزرگ ایران و نقش آفرینی در توسعه و شکوفایی اقتصادی و خدمات عمومی برای ملت‌ ایران ایفا کرده است.

وی افزود: سپاه از نگاه هر بیننده و صاحبنظر منصفی بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم در صحنه بین‌المللی است و نقش سپاه در مقابله با گروه‌های تکفیری، تروریستی و تروریسم بین‌المللی و چندملیتی در منطقه یک نقش منحصر به فرد، انکارناپذیر و تعیین کننده است.

کنعانی با بیان این که سپاه برخی از نیروهای خود را در مبارزه با تروریسم تکفیری و داعشی فدا کرده است، گفت: اگر نقش ضد تروریسم سپاه نبود، اعضای پارلمان اروپا در پشت درهای این پارلمان در معرض تهدید تروریست‌های تکفیری و چندملیتی قرار می‌گرفتند.  آنها باید بدانند سپاه نیروی رسمی نظامی ایران برخاسته از بطن ملت بزرگ ایران و بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم است.

وی گفت : به آنها توصیه می‌کنیم درباره سپاه درست بیندیشند و برای هر تصمیمی درست فکر کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها