کد خبر: 657220
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ۰۸:۵۱:۵۴
| |

قدردانی الیاس حضرتی از اقدام تلافی‌جویانه سپاه پاسداران علیه اسرائیل؛ افتخار آفریدید

الیاس حضرتی صاحب امتیاز روزنامه اعتماد نوشت: قبل از هر چیز لازم است از برادران سپاهی‌ام قدردانی کنم به خاطر اینکه تصویر زیبایی از افتخار و اقتدار ملت ایران را در فضای منطقه‌ای و جهانی به نمایش گذاشتند.

قدردانی الیاس حضرتی از اقدام تلافی‌جویانه سپاه پاسداران علیه اسرائیل؛ افتخار آفریدید
کد خبر: 657220
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ۰۸:۵۱:۵۴

الیاس حضرتی در یادداشتی با عنوان «سپاس از برادران سپاهی‌ام به خاطر افتخاری که آفریدند» در روزنامه اعتماد نوشت: قبل از هر چیز لازم است از برادران سپاهی‌ام قدردانی کنم به خاطر اینکه تصویر زیبایی از افتخار و اقتدار ملت ایران را در فضای منطقه‌ای و جهانی به نمایش گذاشتند. سپاهیانی که ابهت پوشالی و طلسم ضربه ناپذیری و نفوذناپذیر بودن صهیونیست‌ها را در هم شکستند و اقتدار ایران و ایرانی را به رخ جهانیان کشیدند. پس از حملات  7 اکتبر حماس که تصویر اغراق شده امنیت اسراییل در هم شکسته شد و نتانیاهو هنوز نتوانسته از تبعات امنیتی، نظامی و سیاسی شکست خفت‌بار آن رهایی یابد، روز گذشته، دلاوران سپاهی کشورمان نیز ضرب شست محکمی به اسراییل وارد ساختند و هیمنه این رژیم را فرو ریختند.

نباید فراموش کرد که مواجهه ایران نه با اسراییل بلکه با امریکا و 9 کشور دیگر شامل ناتو و برخی کشورهای منطقه‌ای از جمله اردن بود. اما با همه این حمایت‌ها، حراست‌ها و حفاظت‌های غرب و اعراب از اسراییل، قدرت موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی توسط دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتیبانی ارتش و مجموعه مردان بزرگی که برای امنیت و اقتدار ایران زحمت می‌کشند، مرزهای کشور را درنوردید و به قلب اسراییل رسید. این عملیات‌های ترکیبی نشان داد جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی بسیار گسترده‌ای دارد و در برابر طمع و تهاجم و تجاوز هر کشوری ساکت نخواهد نشست و از حقوق قانونی مردم ایران در سطح بین المللی دفاع می‌کند.

در واقع ایران در بامداد یکشنبه قدرت خود را به رخ متجاوزان کشاند و با صدای بلند اعلام کرد اگر ضربه‌ای بزنند، ضربات شدیدتری دریافت خواهند کرد. در این میان، پیروزی اصلی اما شکستن بت اسراییل و انهدام فضای اغراق‌آمیزی بود که پیرامون این رژیم جعلی ایجاد شده است. برای این فتح و ظفر باید به تمام نیروهای خدوم نظامی و امنیتی، همچنین رهبر انقلاب و برادران خودم در سپاه پاسداران تبریک گفته و از آنان به خاطر این افتخار‌آفرینی تشکر کنم. در دنیای کنونی که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد و نظم خاصی را ذیل ساختارهای بین‌المللی شکل داده است، برخی کشورها در برابر تجاوزات، حملات و ضربات کشورهای دیگر نمی‌توانند پاسخ و واکنش لازم را داشته باشند، بنابراین ناچار به سکوت و عقب‌نشینی هستند. 

در یک چنین ساختاری، کشوری مانند امریکا به راحتی به کشورهای دیگر حمله می‌کند، نیرو پیاده کرده، کودتا می‌کند، مرزهای تاریخی کشورها را جابه‌جا و به منافع و تاسیسات و تجهیزات کشورهای دیگر ضربه وارد می‌سازد. در میان این دوگانه در عرصه بین‌المللی، کشوری مانند ایران قرار دارد که به‌رغم همه مشکلات، سوءمدیریت‌ها، نقص‌ها، تنگناها و نارسایی‌هایی که پیش روی مردم قرار دارد از استقلال کامل در حوزه‌های نظامی، امنیتی و سیاسی برخوردار است. از این ویژگی باید به عنوان یک نقطه مثبت و منحصر به فرد در سطح جهانی یاد کرد. این استقلال به اندازه‌ای است که چنانچه یک کشتی ایرانی در آب‌های بین المللی توسط امریکا و اروپا توقیف شده و نفت آن به فروش برسد، بلافاصله دلاورمردان ایرانی در دریای عمان و سایر آب‌های بین‌المللی مقابله به‌مثل کرده و از منافع ملی ایران حفاظت می‌کنند.

باید توجه داشت، ایران هرگز به هیچ کشوری حمله نکرده و تجاوز نمی‌کند در عین حال هیچ گونه حمله و تجاوزی را بر نتابیده و پاسخ‌های دندان‌شکن به متجاوزان می‌دهد. تصویر بامداد یکشنبه که در واقع واکنش ایران به تجاوز اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق بود، این جدیت را به ثبت رساند و مشخص شد که جمهوری اسلامی با هیچ کشوری شوخی ندارد. اگر رژیمی مانند اسراییل در سوریه مقر و پایگاه و کنسولگری ایران را بزند، ایران در داخل خاک اسراییل پایگاه‌های نظامی آنها را زده و متجاوزان را مجازات می‌کند.

جالب اینجاست که ایران هرگز به منازل مسکونی حمله نکرد، به بیمارستان، کلیسا، ساختارهای اقتصادی و... حمله نکرد، بلکه پایگاه‌های نظامی را هدف قرار داد که هواپیماهای اسراییل از آنجا پرواز کرده و به منافع ایران حمله کرده بودند. همان طور که مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند، ایران موضوع را تمام شده تلقی کرده است. ضربه‌ای زده بودند و ضربه‌ای سنگین‌تر خوردند. اگر ادامه بدهند ایران آماده واکنش‌های شدیدتر است و اگر به تجاوزات‌شان پایان بدهند، ایران هم به واکنش‌هایش پایان می‌دهد. ایران هرگز به دنبال جنگ نبوده و ناآرامی منطقه را طلب نمی‌کند. بلکه آرامش و صلح و توسعه را برای همه کشورها و ملت‌های منطقه می‌خواهد. در این میان اگر کشوری به دنبال ضربه زدن به منافع ایران باشد، پاسخ‌هایی قوی‌تر را دریافت خواهد کرد که خداوند وعده داد: «و ما النّصْرُ إِلّا مِنْ عِنْدِ‌الله الْعزِیزِ الْحکیمِ... و فتح و پیروزی نصیب کسی نشود مگر از جانب خدای توانای دانا.» (آل‌عمران 126)

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

    جناب آقای الیاس حضرتی چه بسیار که در درست بودن این کار شک نیست!
    اما به نظر،
    شب دراز است و قلندر بیدار ؟!
    ان شاءالله، همان باشد که گفتید.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها