کد خبر: 657109
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۱۷:۲۰:۰۸
| |

رشد ۵۲درصدی حملات سایبری علیه اسرائیل؛ هکرها به سیستم‌های وزارت جنگ نفوذ کردند

روزنامه ایران نوشت: بر اساس آمارها و گزارش‌های یک شرکت صهیونیستی امنیت داده‌، حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی از زمان آغاز نبرد «طوفان‌الاقصی» رشد 52 درصدی داشته است.

رشد ۵۲درصدی حملات سایبری علیه اسرائیل؛ هکرها به سیستم‌های وزارت جنگ نفوذ کردند
کد خبر: 657109
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۱۷:۲۰:۰۸

روزنامه دولتی ایران مدعی رشد ۵۲ درصدی حملات سایبری علیه اسرائیل شده است.

به گزارش ایران، بر اساس آمارها و گزارش‌های یک شرکت صهیونیستی امنیت داده‌، حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی از زمان آغاز نبرد «طوفان‌الاقصی» رشد 52 درصدی داشته است. به اذعان کارشناسان این حملات نیز اغلب موفقیت‌آمیز بوده و توانسته‌اند کارکرد زیرساخت‌های این رژیم را دچار اختلال کنند. البته رژیم صهیونیستی به دلیل وضعیت آشفته داخلی، بشدت در تلاش است تا پیامدهای این حملات رسانه‌ای نشود. حملات سایبری می‌توانند در طیف‌های مختلف و با پیامدهای متفاوتی باشند. این حمله‌ها می‌توانند از جنس حملات ساده مثل حملات (DoS) و یا (DDoS)باشند و یا اینکه حملاتی با استفاده از بدافزارها باشند که به درون سامانه‌ها یا زیرساخت‌ها نفوذ کرده و منجر به بروز اختلال‌های جدی در خدمت و یا حتی بروز بحران شوند.

این روزنامه افزوده است: چندی پیش گروه هکری با نام «Net hunter» از حمله سایبری به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد و با انتشار اسناد و اطلاعاتی، اعلام کرد که موفق شده به سامانه‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نفوذ و به زیرساخت‌های آن دسترسی پیدا کند. این گروه هکری اسناد دست‌یافته از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را در کانال تلگرامی خود قرار داده و تأکید کرده به اسناد محرمانه‌ این وزارتخانه از جمله برخی نقشه‌های ساخت ابزارهای سلاح جنگی و قطعات تجهیزات نظامی و حتی اسناد مرتبط با سامانه پدافندی گنبد آهنین دست یافته است! این گروه هکری اعلام کرده هک وبسایت وزارت جنگ (رژیم) اسرائیل و انتشار بخشی از اسناد آنها پاسخی به بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است. منابع امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم تأیید کردند که نقص امنیتی سیستم‌های وزارت جنگ موجب نفوذ هکرها شده ولی مشخص نکردند که چه نوع اطلاعاتی به سرقت رفته است. در نهایت باید گفت وجود آسیب‌پذیری‌های گسترده در نظام پدافند سایبری رژیم صهیونیستی می‌تواند اثرات قابل توجهی بر کارآمدی ماشین جنگی این رژیم بویژه در بزنگاه‌ها داشته باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها