کد خبر: 452073
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از ادعای تازه رسانه‌های اسرائیلی گزارش می‌دهد:

فضای سایبری رژیم صهیونیستی در قبضه هکرهای ایرانی است

شماری از رسانه‌های صهیونیستی ادعا کردند هکرهای ایرانی فضای سایبری اسرائیل را آماج تاخت‌وتاز خود کرد قرار داده و ده‌ها سایت را در کنترل خود گرفته‌اند.

فضای سایبری رژیم صهیونیستی در قبضه هکرهای ایرانی است
کد خبر: 452073
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شماری از رسانه‌های صهیونیستی ادعا کردند هکرهای ایرانی فضای سایبری اسرائیل را آماج تاخت‌وتاز خود کرد قرار داده و ده‌ها سایت را در کنترل خود گرفته‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به نفوذ هکرها به ده‌ها پایگاه داده و سایت‌ مهم اقتصادی اسرائیلی ادعا کردند: بنا بر مشاهدات‌مان، به این نتیجه رسیده‌ایم که ایرانی‌ها فضای سایبری ما را فلج کرده‌اند.

روزنامه اقتصادی کالکاسیت در گزارشی که ظهر امروز در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر کرد به نقل از کارشناسان امنیت شبکه نوشت: نحوه و گستردگی تهاجم که منجر به از دسترس خارج شدن پایگاه‌های داده ده‌ها شرکت اسرائیلی شد نشان می‌دهد هکرهای ایرانی دست به این کار زده‌اند. به خصوص که آنها دسترسی به اطلاعات بسیار حساس امنیتی موجود در این پایگاه‌ها را هدف قرار داده بودند.

به نوشته این پایگاه عبری‌زبان، هکرها حتی اگر ایرانی هم نباشند، بی‌ارتباط با برنامه‌های سایبری ایران نیستند.

کارشناسان تاکید دارند با وجود آنکه هکرها به اطلاعات بسیار حساسی دست پیدا کرده‌اند، اما تا به امروز هیچ تماسی برای دریافت باج برقرار نکرده‌اند. همچنین نوع حملات صورت‌گرفته نیز دقیقاً شبیه حملاتی است که چند ماه پیش به ساختار سایبری اسرائیل صدمه بسیاری وارد کرده بود.

یکی از کارشناسان به این روزنامه گفت: در اینکه وارد کردن زیان حداکثری به داده‌ها هدف هکرها بوده شکی نیست. این در حالی است که در مورد شرکت بیمه شیربیت هم هکرها باجی بسیار پایین‌تر از ارزش داده‌ها طلب کرده‌اند پس مشخص می‌شود که هدف اصلی آنها دریافت پول نیست.

این کارشناسان در عین حال تاکید کرد، معمولاً سازمان‌های اطلاعاتی می‌کوشند بدون به جا گذاشتن اثری از خود ورود و خروج کنند تا مانع از رسانه‌ای شدن برنامه‌شان شوند، اما این بار این اقدام به نحوی صورت گرفته است که همگان از آن مطلع شوند.

به نوشته کالکاسیت، حتی اگر دولت ایران خود دست به این اقدام نزده باشد، جریان‌های ضد صهیونیستی فعال در ایران چنین ضربه سایبری‌ای وارد کرده‌اند.

روزنامه اقتصادی مرکر یکی از روزنامه‌های زیرمجموعه هاآرتص نیز در گزارش خود به جزئیات بیشتری از این تهاجم گسترده سایبری پرداخت و اعلام کرد ایران سرورهای 40 شرکت اسرائیلی را هک کرده است.

این روزنامه در گزارش خود آورد، در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در معرض شدید حملات سایبری قرار گرفته و مقدار زیادی اطلاعات از آنها به سرقت رفته است، همه نگاه‌ها در رابطه با این تهاجم به سمت ایران معطوف شده است.

این روزنامه اعتراف کرد، اسرائیل طی سال 2020 در جنگ فراگیر سایبری با ایران بوده و حداقل پنج بار در معرض تهاجم سایبری شدید ایران قرار گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها