کد خبر: 656427
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ۱۳:۳۵:۳۱
| |

غلامعلی فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

انتخابات ۱۱ اسفندماه بدترین اتفاق سال بود؛ زلزله قابل جبران است اما از بین رفتن اعتبار سیاسی و اجتماعی نزد مردم تبعات منفی بیشتری دارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: زلزله قابل جبران است و خسارات آن بازسازی می شود؛ شاید عده ای هم از دنیا می روند که طبیعی است. اما وقتی اعتبار سیاسی و اجتماعی نزد مردم از دست می رود، به مراتب آسیب های بیشتر و تبعات منفی بیشتری دارد.

انتخابات ۱۱ اسفندماه بدترین اتفاق سال بود؛ زلزله قابل جبران است اما از بین رفتن اعتبار سیاسی و اجتماعی نزد مردم تبعات منفی بیشتری دارد
کد خبر: 656427
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ۱۳:۳۵:۳۱

غلامعلی رجایی، چهره سیاسی اصلاح طلب، انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ را بدترین اتفاق سال دانست و گفت: در انتخابات اخیر جمهوریت به صورت کلی رأی نیاورد و روی کار آمدن برخی افراطی هایی که تفکرشان تفکر مطرود امام بود،از جمله بحث هایی که امثال رسایی در صدا و سیما کردند یا حرف هایی که امثال آقای ثابتی زده و با آقای سعید جلیلی دستورالعمل آینده کارشان را مشخص کردند، به نظر من حضور خوبی را در مجلس آینده نداریم. بنابراین عدم حضور مردم در پای صندوق های رأی که علائم آن را در همه جا دیدیم، زنگ خطری بود و این تلخی و منفی بودن حادثه به نظر بدترین اتفاق بود.

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت وگوی رجایی را در ادامه می خوانید:

 

  • زلزله قابل جبران است و خسارات آن بازسازی می شود؛ شاید عده ای هم از دنیا می روند که طبیعی است. اما وقتی اعتبار سیاسی و اجتماعی نزد مردم از دست می رود، به مراتب آسیب های بیشتر و تبعات منفی بیشتری دارد، به خصوص در چانه زنی خارج از کشور دستش را خالی می کند. قبلا می توانستند با افتخار بگویند که آمارمان این است، ولی الان وقتی مردم آمار تهران را مقایسه می کنند می بینند ۴۰ میلیون جمعیت اضافه شده، ولی رأی نماینده اول تهران یک چهارم رأی نماینده اول دوره قبلی است.
  • همچنین نوع نگاه شورای نگهبان، باعث شد که اولا مردم استقبال لازم را از انتخابات نکرده و به شلوغی نامزدهای تایید صلاحیت شده پاسخ ندهند. بنابراین مجلس آینده به مراتب مجلس ناکارآمدتری خواهد بود.
  • به نظر من نمره مجلس در رابطه با معیشت مردم بد است. در نظارت بر دولت و تایید دولتی که ناکارآمد است، من نمره خوبی نمی دهم و معتقدم حتی شورای نگهبان از طریق بعضی از نماینده ها اظهار شرمساری می کند، چون اینها عملا نتوانستند گره از کار مردم باز کنند. نمره باید بر اساس شاخص ها باشد اما من نمره ۱۲ می دهم.
  • دولت سعی خود را کرده است اما کسانی که این دولت را سرکار آوردند مقصران اصلی هستند و من به آنها نمره می دهم . نمره ناکارآمدی را مردم در سفره های خود دیدند ما هم در مواضع ضعیف بین المللی در ارتباط با افغانستان و سوریه و جاهای دیگر دیدیم که اولا دستاورد لازمی را نداشتیم و بیشتر دستاوردهای ما به روسیه رسید .
  • در عراق حرف برای گفتن نداشتیم. من به دولت نمره قابل قبولی نمی دهم. نه آقای رئیسی و نه دولتش برای این عرصه خوب چینش نشدند. اگر کشور ما کشوری بود که بر اساس رویه های ثابت عمل نمی کرد به نظر من اولی ترین دولتی که باید خودش استعفا می کرد یا از آن می خواستند که استعفا دهد این دولت بود.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها