کد خبر: 656351
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

حمله روزنامه دولت به مولوی عبدالحمید

روزنامه ایران نوشت: پیشرفت مردم سیستان و بلوچستان علاوه‌بر مریدان عبدالمالک ریگی معدوم، در مسجد مکی زاهدان نیز مخالفانی دارد. مقایسه اظهارات اسماعیل‌زهی در خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی زاهدان و بیانیه اخیر گروهک تروریستی جیش‌الظلم نشان از تشابه قابل توجه ادبیات آنها در مخالفت با طرح‌های پیشرفت سیستان و بلوچستان دارد.

حمله روزنامه دولت به مولوی عبدالحمید
کد خبر: 656351
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ۱۹:۳۰:۰۰

روزنامه دولتی ایران به مولوی عبدالحمید حمله کرده و او را مخالف توسعه سیستان و بلوچستان دانسته است.

به گزارش ایران، چند ساعت پس از حملات تروریستی، گروهک جیش‌الظلم با انتشار بیانیه‌ای، اهداف خود از عملیات ناکام در سیستان و بلوچستان را اعلام کرد. اهدافی که مشخصاً پرده از بده بستان‌های این گروهک تروریستی و امام جماعت مسجد مکی زاهدان برداشت.«ناکام گذاشتن پروژه و طرح توسعه سواحل مکران» دلیلی بود که گروهک تروریستی جیش‌الظلم به صراحت از آن پرده برداشت. مشارکت کشورهای خارجی از جمله روسیه، چین و هندوستان در طرح توسعه سواحل مکران نیز از دیگر مواردی بود که مورد اشاره جیش‌الظلم قرار گرفت.

این روزنامه افزوده است: به‌طور مشخص پروژه توسعه سواحل مکران که جمهوری اسلامی ایران آن را در قالب برون‌سپاری به کشورهای بزرگ اقتصادی دنیا دنبال می‌کند، گام مهمی در جهت پیشرفت و آبادانی منطقه جنوب شرق کشور و بهبود وضعیت زندگی و معیشتی مردم سیستان و بلوچستان به‌شمار می‌رود. وجود و تداوم فقر، عدم ایجاد بهبودی در وضعیت معیشتی و اشتغال منطقه، زمینه‌ای است که گروهک تروریستی، تکفیری و تجزیه‌طلب از جمله جیش‌الظلم به دنبال آن هستند. به عبارتی ساده‌تر، عدم بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی سیستان و بلوچستان می‌تواند زمینه‌های سوق پیدا کردن مردم بومی منطقه به سمت گروه‌های تروریستی را فراهم کند. موضوعی که جیش‌الظلم با عملیات‌ها و بیانیه اخیر خود آن را به اثبات رساند.

ایران نوشته است: با این حال به نظر می‌رسد پیشرفت مردم سیستان و بلوچستان علاوه‌بر مریدان عبدالمالک ریگی معدوم، در مسجد مکی زاهدان نیز مخالفانی دارد. 11 اسفندماه 1402 بود که عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان در قالب خطبه‌های نماز جمعه این مسجد، به طرح پروژه سواحل مکران و مشارکت کشورهای خارجی از جمله هندوستان در این طرح تاخته و مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرد. مقایسه اظهارات اسماعیل‌زهی در خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی زاهدان و بیانیه اخیر گروهک تروریستی جیش‌الظلم نشان از تشابه قابل توجه ادبیات آنها در مخالفت با طرح‌های پیشرفت سیستان و بلوچستان دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها