کد خبر: 619529
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

افشاگری از درخواست شرم‌آور ملی‌پوشان در قبال سفر به سیستان‌وبلوچستان!

رئیس هیات فوتبال استان سیستان و بلوچستان فاش کرد از ملی‌پوشان و عادل فردوسی‌پور خواسته برای روحیه دادن به مردم آن منطقه به استان سفر کنند اما با واکنش عجیبی مواجه شده است!

افشاگری از درخواست شرم‌آور ملی‌پوشان در قبال سفر به سیستان‌وبلوچستان!
کد خبر: 619529
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۰۰:۰۰

سید سعید سیدالحسینی رئیس هیات فوتبال استان سیستان و بلوچستان فاش کرد از ملی‌پوشان خواسته برای روحیه دادن به مردم منطقه که شرایط سختی را می‌گذرانند به این استان سفر کنند و یک بازی نمادین برگزار کنند اما بازیکنان در پاسخ درخواست پول کرده‌اند!

به گزارش اعتمادآنلاین، رئیس هیات فوتبال استان سیستان و بلوچستان که همزمان ریاست سازمان نظام‌پزشکی استان را هم بر عهده دارد در این باره به اعتمادآنلاین گفت: مثلاً شما بازیکنان ملی‌پوش ایران را در نظر بگیرید. کسانی که در تلویزیون می‌آیند و می‌گویند قلب‌مان برای ایران می‌تپد، وقتی دعوت‌شان می‌کنید که بیایید در استان ما که مردم نان ندارند بخورند، شما را ببینند و انگیزه پیدا کنند می‌گویند 40 میلیون تومان به من بدهید! اسم نمی‌برم. اینها دیگر برندهای کشور هستند.

او ادامه داد: به تیم جام جهانی 98 از طرف من زنگ بزنید و بگویید ما می‌خواهیم شما را ببریم سیستان و بلوچستان. بگویید الان افغانستان هم پایش را گذاشته روی گردن مردم سیستان و آب نمی‌دهد و تا یک ماه دیگر بیشتر آب نداریم بخوریم. هامون خشک، هیرمند خشک، چاه‌ها همه خشک. پشت سد کجکی طالبان دو میلیارد متر مکعب آب جمع کرده و به ما نمی‌دهد. من نمی‌دانم سیستم می‌خواهد چه‌کار کند. مردم تا یک ماه دیگر آب خوردن نخواهند داشت. شما به آن فوتبالیست‌ها بگویید اینها مردمان ضعیفی هستند و ممکن است مهاجرت کنند. بگویید مردم فقیر هستند و دارند می‌روند به استان گلستان و منطقه خالی از سکنه می‌شود. به فوتبالیست‌ها بگویید شما برای اینکه احساس خوبی به مردم حداقل برای چند روز بدهید بیایید آنجا. بگویید فوتبالیست‌های آنجا شما را دعوت کرده‌اند. شام و ناهار و اسکان هم همه چیزش با ما. بالاخره آن‌قدر هم شرایط ما بد نیست که نتوانیم دو روز پذیرایی کنیم. آن وقت ببینید به شما چه جوابی می‌دهند!

سیدالحسینی در ادامه با انتقاد از ژست‌های نمایشی فوتبالیست‌ها در حمایت از مردم گفت: نمی‌شود از خودمان ادا در بیاوریم که ما سمت مردمیم. حالا یک موقعی طرف گرفتار است، ما هم می‌گوییم این اگر یک روز کارش را ول کند زن و بچه‌اش دچار مشکل می‌شوند. ولی ما هم پزشک هستیم بالاخره. من هم پول داشتم در حسابم. بعد یک بازیکن تیم ملی می‌آید این شکلی صحبت می‌کند. پس شما کی می‌خواهی دینت را به مردم ادا کنی؟

رئیس هیات فوتبال سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدام خودش و همکارانش در جریان اتفاقات جمعه خونین زاهدان که سال گذشته رخ داد افزود: من پزشک‌ها را در جریان جمعه خونین در 8 مهر برداشتم بردم پیش آقای مولوی عبدالحمید. آن همه آدم آنجا آسیب دیده بودند. من به بچه‌‌ها گفتم شما کی‌ می‌خواهید دین‌تان را به مردم ادا کنید؟ 132 نفر از آسیب‌دیدگان را تمام عمل‌های جراحی‌شان، آزمایش‌هاشان، سیتی‌اسکن‌ها و گرافی‌هاشان، پاتولوژی‌شان از صفر تا 800 میلیون تومان رایگان انجام شد. این ربطی به فوتبال ندارد ولی می‌خواهم بگویم یک آدم در حوزه خودش کی قرار است متوجه بشود که یک فوتبالیست حواسش نیست. قرار نیست یک توپی خورده به سر ما و رفته توی گل و مثلاً به آمریکا گل زده‌ایم و بعدش همه چیز تمام شده باشد. شما سوال کنید از دوستان. چند بار ما با اینها صحبت کرده باشیم خوب است؟ که آقا یک بار بلند شوید بیایید در استان ما. به خود عادل خان هم چند بار گفتم. همین چند روز قبل، پیش از اینکه به کیش برویم گفتم که تیم خودتان را بردارید بیاورید. بچه‌ها شما را ببینند انگیزه می‌گیرند و روحیه‌شان عوض می‌شود. همان اول به آدم می‌گویند این‌قدر به ما بدهید بیاییم. عادل اسم پول را نیاورد ولی آن تیم هم همین‌جوری است دیگر. اگر چنین پولی وجود داشته باشد خب می‌برم برای تیم نونهالان و نوجوانان برنامه‌ریزی می‌کنم که نه کفش دارند نه ساق و نه لباس.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها