کد خبر: 654735
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

حذف قالیباف؛ نقطه اشتراک جبهه پایداری و رائفی‌پور

روزنامه هم میهن نوشت: رائفی‌پور با وجود اختلاف‌های بارزی که با جبهه پایداری و اصولگراها دارد، اما در یک موضوع با آنها مشترک است؛ حذف قالیباف!

حذف قالیباف؛ نقطه اشتراک جبهه پایداری و رائفی‌پور
کد خبر: 654735
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه هم میهن به بررسی نقطه اشتراک جبهه پایداری و علی‌اکبر رائفی‌پور پرداخته است. 

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • رائفی‌پور با وجود اختلاف‌های بارزی که با جبهه پایداری و اصولگراها دارد، اما در یک موضوع با آنها مشترک است؛ حذف قالیباف! او به دفعات و در سخنرانی‌های مختلف، قالیباف را مورد انتقاد و تخریب قرار داده است؛ مجلس را زیر سوال برده تا قالیباف را تخریب کند؛ او در واکنش به صحبت‌های قالیباف که گفته بود اگر کسی 140 سکه دریافت کرده، دادستان این موضوع را پیگیری کند، گفته بود: «شخص شما هیچ اعتقادی به شفافیت نداشته و از ترس بنده و رسانه‌ها به آن تن داده‌اید و اصطلاحاً شفافیت را من در پاچه مجلس کرده‌ام که صدالبته به این کار افتخار می‌کنم!» منظور او از اینکه طرح شفافیت را «در پاچه مجلس کرده»، مشخص نیست، اما نخستین بار طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس در سال 96 و توسط نماینده اصلاح‌طلب فراکسیون امید مجلس، محمدجواد فتحی، مطرح شد. غلامرضا نوری‌قزلجه، نماینده مجلس نیز بعد از تشدید درگیری رائفی‌پور و قالیباف در این‌باره گفته بود، این یک دعوای درون‌جناحی، درون‌خانوادگی و تسویه‌حساب داخلی است و خودشان را هم سریع جمع و جور می‌کنند. 
  • رائفی‌پور در سخنرانی‌هایش به دفعات به این موضوع اشاره دارد که «ما مدیریت کردیم»، «پاسخگویشان می‌کنیم»، «این‌بار فرق می‌کند» و از قدرتی حرف می‌زند که می‌خواهد سایه‌اش را روی کشور پهن کند و کشور را از شر فراماسونرها و نیروهای اهریمنی نجات دهد. او پس از سرلیستی قالیباف در انتخابات اخیر ضمن انتقاد از کسانی که قالیباف را پدرخوانده کرده بودند و 20 سال اعتبار و آبروی نظام را خرج او کردند، گفته بود: «من به‌دنبال تشکیل جبهه سیاسی نبودم. ما در انتخابات گذشته لیست نداده و کنار ایستادیم، دیدیم که نمی‌توان نمایندگان را مدیریت کرد. این دفعه لیست می‌دهیم که بتوانیم مدیریت‌شان کنیم؛ البته مدیریت به معنی بد نیست، یعنی پاسخگویشان کنیم.»
  • رائفی‌پور از قدرت جبهه‌ای که ایجاد کرده به‌خوبی آگاه است و از قدرت قالیباف هم همینطور! شاید از همین روست که در کنار تخریب، در ادبیات خود تحقیر امثال قالیباف را نیز جای می‌دهد تا شاید اندکی آرام شود! او در پاسخ به این سوال که از لیست‌های دیگر نیز در لیست انتخاباتی او می‌توانند باشند یا خیر؟ گفته بود: «برای من گفتمان مهم است و اگر در ۵ روز گذشته آقای قالیباف درخواست می‌کرد در لیست ما قرار می‌گرفت. البته می‌گویم ۵ روز گذشته، برای قصه‌ای است که پیش آمده است. من پاسخی از ایشان، شورای ائتلاف، جبهه امنا و هر جای دیگر نشنیدم. یک فردی که می‌گوید من حاضر به پاسخگویی به مردم هستم، قانون کشور را قبول دارم، ضرورت‌ها را می‌فهمم، نقشه کلان پیشرفت کشور در ذهنم است، چرا عمل نمی‌کند؟»
  •  
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها