کد خبر: 652980
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ ۰۷:۴۲:۰۰
| |

اعتماد گزارش داد:

جزئیات جدید از چگونگی حذف توانگر، پیرهادی و محبی از لیست شورای ائتلاف؛ قالیباف «خالص‌سازی» را به یارانش رساند!

روزنامه اعتماد نوشت: این‌طور که از وضعیت این روزهای قالیباف دریافت می‌شود چون تعداد یارانش در لیست شورای ائتلاف و پایداری‌چی‌ها کاهش یافته، بنا دارد تا در میان چهره‌های نزدیک به خودش، خالص‌سازی کند و چهره‌هایی مطمئن‌تر را با خود به مجلس ببرد.

جزئیات جدید از چگونگی حذف توانگر، پیرهادی و محبی از لیست شورای ائتلاف؛ قالیباف «خالص‌سازی» را به یارانش رساند!
کد خبر: 652980
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ ۰۷:۴۲:۰۰

محمدحسن نجمی- روزنامه اعتماد نحوه حذف یاران محمدباقر قالیباف از لیست شورای ائتلاف را بررسی کرده است.

به گزارش اعتماد، بخش‌هایی از این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

 

  •  در جریان تلاش‌ها برای به وحدت رسیدن شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری، تعدادی از نمایندگان فعلی و نامزدها، از سوی دو طرف حذف شدند؛ عجیب‌ترین حذف‌ها، کشیدن خط قرمز روی نزدیک‌ترین چهره‌ها به محمدباقر قالیباف بود؛ مجتبی توانگر، ابوالفضل عمویی و جلیل محبی از افرادی بودند که انتظار می‌رفت در فهرست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری حضور داشته باشند.
  •  بر اساس اطلاعات رسیده به «اعتماد» حذف مجتبی توانگر یکی از شروطی بود که صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری برای رسیدن به وحدت با شورای ائتلاف پیش‌ روی قالیباف گذاشت. البته قالیباف هم که به ائتلاف با پایداری برای در امان ماندن از فشار آنها نیاز داشت، این شرط را قبول کرد. قالیباف در بزنگاه بستن لیست انتخاباتی، پشت توانگر را خالی کرد و اجازه حذف او را داد.
  • محسن پیرهادی از افراد دیگری بود که نزدیک به قالیباف شناخته می‌شد؛ اما باز هم تیم قالیباف این‌ بار بدون هر گونه فشاری، با حذف او موافقت کردند. ماجرا از این قرار است که در رای‌گیری شورای ائتلاف، سعید آجرلو و محسن پیرهادی آرای مساوی داشتند و در قرعه‌کشی میان این دو، نام آجرلو برای حضور در فهرست شورای ائتلاف بیرون آمد. البته که به گفته منبع مطلع، در جریان رای‌گیری تیم قالیباف از رای دادن به پیرهادی امتناع کردند و همین امر باعث شد تا آرای او و آجرلو برابر شود.
  • احتمالا پایداری‌چی‌ها وقتی دیده‌اند هر شرطی برای قالیباف می‌گذارند او می‌پذیرد و حتی از چهره‌ای مانند توانگر که حکم سپر بلای او را داشته، حمایت نکرده، در هر مرحله یک شرط جدید برای وحدت گذاشته‌اند و شورای ائتلاف و قالیباف نیز مجبور به پذیرش آن شده‌اند.
  • ابوالفضل عمویی، نماینده فعلی تهران و جلیل محبی عضو مرکز پژوهش‌ها و دبیر سابق ستاد امر به معروف، دو چهره دیگری بودند که نزدیک به قالیباف شناخته می‌شدند که قالیباف علاقه‌ای به حضور آنها نشان نداد. یکی از افراد نزدیک به شورای ائتلاف در پاسخ به چرایی حذف این چهره‌های نزدیک به رییس مجلس، گفت که قالیباف اقدام به خالص‌سازی کرده و چهره‌هایی که از قدیم در کنار او بوده‌اند را وارد فهرست کرده است. این دو چهره نزدیک به قالیباف، وقتی حضور خود در فهرست را منتفی دیده‌اند، در نامه‌هایی جداگانه به ستاد انتخابات وزارت کشور، انصراف خود را اعلام کرده‌اند.
  • این‌طور که از وضعیت این روزهای قالیباف دریافت می‌شود که چون تعداد یارانش در لیست شورای ائتلاف و پایداری‌چی‌ها کاهش یافته، بنا دارد تا در میان چهره‌های نزدیک به خودش، یک خالص‌سازی کند و چهره‌هایی مطمئن‌تر را با خود به مجلس ببرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها