کد خبر: 652893
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ۱۰:۲۰:۵۵
| |

مهدی کوچک‌زاده کاندیدای انتخابات مجلس:

گفته شود ردصلاحیت‌ها باعث رویگردانی مردم از انتخابات می‌شود، دروغ است تاثیرش زیر 10 درصد است

کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم درباره جایگاه مشارکت و حق رأی در جمهوری اسلامی گفت: اینکه گفته شود ردصلاحیت‌ها باعث رویگردانی مردم از انتخابات می‌شود یک دروغ و فضاسازی رسانه‌ای است.

گفته شود ردصلاحیت‌ها باعث رویگردانی مردم از انتخابات می‌شود، دروغ است تاثیرش زیر 10 درصد است
کد خبر: 652893
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ۱۰:۲۰:۵۵

مهدی کوچک‌زاده کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم درباره جایگاه مشارکت و حق رأی در جمهوری اسلامی گفت: اینکه گفته شود ردصلاحیت‌ها باعث رویگردانی مردم از انتخابات می‌شود یک دروغ و فضاسازی رسانه‌ای است.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی کوچک زاده را در ادامه می خوانید:

 

  • حتی در نظرسنجی‌ها گفته شده تاثیر تایید یا ردصلاحیت‌ها در انتخابات، زیر ۱۰ درصد است. این سخنان را از فردی معتبر در تلویزیون شنیدم و به همین دلیل نمی‌توان گفت دروغ است. باورم این است جریان‌های سیاسی برای مردم آنقدری که خودشان برای خودشان نوشابه بازمی‌کنند، اهمیت ندارند.
  • گاهی مردم نظر این جریان‌ها را ابزاری می‌کنند تا حب و بغض خود را نسبت به مسئله‌ای نشان دهند، اما اینکه عمیقاً وابستگی به این جریان‌ها داشته باشند، حرف درستی نیست. بیشتر ناراحتی مردم و چیزی که در مشارکت تاثیر می‌گذارد فضای ذهنی است که در جامعه شکل گرفته و ناشی از عوامل متعددی است.
  • یکی از این موارد با درصد بسیار پایین، رد یا تاییدصلاحیت شورای نگهبان است، اما دو عامل مهم و تاثیرگذار در این زمینه یکی کم‌کاری، ناقص‌کاری و حتی خیانت در کارگزاران حاکمیت است که فرقی نمی‌کند در کدام قوا و در کدام دولت باشند. این نارضایتی در ۱۰ روز اخیر شکل‌ نگرفته و یک روندی طی شده تا مردم طی سال‌ها به اینجا رسیدند. ضمن اینکه این روند به شکل سینوسی طی شده، گاهی رضایت بالاتر بوده و گاهی پایین‌تر.
  • عامل دیگر به رسانه‌ها مربوط می‌شود و به انعکاس رسانه از این کمبودها مربوط است که به شدت در رسانه‌هایی که خدمتگزار ملت نیستند و دانسته یا نادانسته ابزاردست دشمن هستند به دنبال پمپاژ دروغ در ذهن مردمند و کمبودها را صدبرابر جلوه می‌دهند یا ایجاد مسئله می‌کنند.
  •  نمی‌خواهم میزان درستی یا نادرستی این موارد را قضاوت کنم اما وقتی از حقوق نمایندگان، ماشین شاسی‌بلند یا بردن و خوردن فلان مسئول صحبت می‌شود همه از مواردی است که باید رسیدگی قضایی شود و اصلاً در افکار عمومی قابل‌ رسیدگی نیست.
  • وضع موجود، ناشی از عملکرد عاملان است و در جمهوری اسلامی هیچ عاملی نیست که خارج از اراده و رای مردم باشد. از رهبری که باواسطه از سوی خبرگان انتخاب می‌شود تا رئیس‌جمهوری و نمایندگان مجلس را خود مردم انتخاب می‌کنند و گاهی می‌بینیم که یک دوره با دوره بعدی ۱۸۰ درجه تفاوت دارند. رای مردم است که در این زمینه تاثیرگذار است. اگر مردم رای خوبی بدهند نتیجه خوبی می‌گیرند و اگر بد رای دهند هم چه کمی و چه کیفی نتیجه بدی خواهند گرفت.
  • تحریم انتخابات برای دشمنی با ملت ایران است؛ چرا که فارغ از بحث‌های داخلی ما، می‌تواند دشمنان را به اشتباه محاسباتی بیندازد تا مثلاً اگر سطح مشارکت کمی پایین آمد این نتیجه را بگیرند که کسی پشت حکومت نیست و حالا می‌توانیم نظام را بزنیم اما کافی است این فکر به ذهنشان خطور کند تاببینند چگونه پاسخ می‌بینند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲

    دوباره این کوتوله ها پیدایشان شد

  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲

    مردم بهتر از تو می‌فهمند راز روی گردانی از انتخابات را

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها