کد خبر: 652233
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۲۶:۱۴
| |

حجت طهماسبی:

حاکمیت در قبال رسانه‌ها سعه صدر داشته باشد؛ با محدود کردن به جایی نمی‌رسیم

معاون مدیر مسئول روزنامه اعتماد گفت: حاکمیت و دولت مردان باید به رسانه‌ها اعتماد کنند و سعه صدر داشته باشند چراکه با محدود کردن رسانه ها به جایی نمی‌رسیم.

حاکمیت در قبال رسانه‌ها سعه صدر داشته باشد؛ با محدود کردن به جایی نمی‌رسیم
کد خبر: 652233
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ ۱۱:۲۶:۱۴

حجت طهماسبی، معاون مدیر مسئول روزنامه اعتماد گفت: وضعیت رسانه های امروز اصلا خوب نیست. متاسفانه رسانه های منتقد از طرف بخشی از نهادهای دولت تحت فشار هستند. علاوه بر آن مطالباتی در جامعه وجود دارد که قدرت پاسخگویی به آن ها را ندارند. با روندی که در این چند سال برای رسانه ها سیاستگذاری شده سبب شده تا مرجعیت رسانه که عمده ترین توانایی رسانه های ماست به خارج از کشور انتقال یابد. من معتقدم اگر این روند ادامه پیدا کند، رسانه های ما هر روز کوچک و کوچک تر می شوند.

او به بیان راهکارهایی برای بازگشت مرجعیت پرداخت و توضیح داد: حاکمیت و دولت مردان باید به رسانه ها اعتماد کنند و سعه صدر داشته باشند چراکه با محدود کردن رسانه ها به جایی نمی رسیم. زمانی می توانیم بگوییم که رسانه های ما اثرگذارند که صدای مردم را از طریق رسانه ها بشنویم. در حال حاضر تناسبی بین مطالبات مردم و اندازه رسانه های ما نیست.

طهماسبی تاکید کرد: در عصر انفجار اطلاعات، محدود کردن رسانه معنایی ندارد. مردم ما مردمی رشید و در مقابل رسانه های ما هم رشید هستند، به شرطی که محدود نشوند بگذارند رسانه حرکت کنند. چرا نباید رسانه ای در سطح بین الملل داشته باشیم که بتواند حرف های بزرگ بزند. در حال حاضر ما رسانه های کوچکی داریم که حرف های کوچکی هم می زنند و ما باید تلاش کنیم حرف های بزرگی زده شود.

او در بیان ارزیابی خود از نمایشگاه رسانه های ایران گفت: نمایشگاه مطبوعات حدود ۶ سال است که برگزار نمی شود. ما بهترین نمایشگاه را در زمانی که همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می شد، داشتیم. بعد از آن روز به روز نمایشگاه مطبوعات کوچکتر، بی انگیزه تر، بی روح تر و… شد. الان هم معتقدم خیلی ایدآل نیست، خیلی از رسانه ها رغبت نداشتند که حضور داشته باشند ولی به هرحال اعتماد کردند و آمدند. امیدوارم دوستان در سیاستگذاری هایشان تجدید نظر کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها