کد خبر: 651822
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ۱۹:۲۰:۳۵
| |

الهه کولایی:

مخالفان پوتین و حکومت روسیه به اشکال گوناگون حذف فیزیکی می‌شوند‌

الهه کولایی گفت: رویکرد دولت روسیه در رویارویی با مخالفان سیاسی روبه‌رو سخت بوده است و موجب شده تا مسئله نابودی و از میان برداشتن مخالفان به یک رویه تکراری در طول دو دهه اخیر تبدیل شود.مخالفان حکومت به اشکال گوناگون حذف فیزیکی می‌شوند‌.

مخالفان پوتین و حکومت روسیه به اشکال گوناگون حذف فیزیکی می‌شوند‌
کد خبر: 651822
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ۱۹:۲۰:۳۵

الهه کولایی، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل اوراسیای مرکزی در رابطه با مرگ الکسی ناوالنی با هم‌مهین گفت‌وگو کرده است.

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  •  وقتی فروپاشی اتحاد شوروی اتفاق افتاد، بسیاری از مردم در روسیه تصور می‌کردند این کشور با از میان رفتن حزب کمونیست وارد دوره جدیدی خواهد شد که ارزش‌ها و استانداردهای نظام‌های دموکراتیک، البته از گونه غربی حاکم خواهد شد. ولی روند تحولات به‌ویژه از نیمه دهه 1990، یعنی از همان دورانی که غرب‌گرایان لیبرال در مسکو حاکم بودند، دشواری این انتقال و این گذار را به خوبی نشان داد.
  • برجسته‌شدن مسئله امنیت و مبارزه با تروریسم، تمرکز قدرت در روسیه را تسهیل کرد. در طول دوره‌های اول و دوم و سپس دوره‌های سوم و چهارم ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین این مسیر با همین وضعیت طی شده است. بر پایه مجموعه‌ای از عوامل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، اقتدارگرایی و تمرکزگرایی در روسیه، همان‌گونه که با تاریخ و سنت‌های سیاسی در این کشور سازگار است، استحکام و پایداری بیشتری پیدا کرده است.
  • بر همین اساس رویکرد دولت در رویارویی با مخالفان سیاسی روبه‌رو سخت بوده است و موجب شده تا مسئله نابودی و از میان برداشتن مخالفان به یک رویه تکراری در طول دو دهه اخیر تبدیل شود.مخالفان حکومت به اشکال گوناگون حذف فیزیکی می‌شوند‌.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها