کد خبر: 651001
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ۰۵:۰۰:۳۰
| |

اسمش زندان اوین است؛ ولی دانشگاه است!

تعدادی از مهمانان خارجی جشن‌های دهه فجر سال ۱۳۶۲ برای مشاهده وضعیت زندان و زندانیان راهی زندان اوین شدند. در این دیدار یک زندانی تازه آزاد شده از بند رژیم صهیونیستی طی سخنانی با مقایسه زندان اوین و بازداشتگاه انصار لبنان، وضعیت زندان و زندانیان در اوین را مطلوب توصیف کرد.

اسمش زندان اوین است؛ ولی دانشگاه است!
کد خبر: 651001
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ۰۵:۰۰:۳۰

مهمانان خارجی دهه فجر چهل سال قبل از زندان اوین دیدار کردند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، تعدادی از مهمانان خارجی جشن‌های دهه فجر سال ۱۳۶۲ برای مشاهده وضعیت زندان و زندانیان راهی زندان اوین شدند. در این دیدار یک زندانی تازه آزاد شده از بند رژیم صهیونیستی طی سخنانی با مقایسه زندان اوین و بازداشتگاه انصار لبنان، وضعیت زندان و زندانیان در اوین را مطلوب توصیف کرد.

این خبر را به نقل از روزنامه اطلاعات ۱۷ بهمن ۱۳۶۲ بخوانید و عکسی از نماز جماعت زندانیان زندان اوین در این مراسم تماشا کنید.

در این خبر می‌خوانیم: میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم ویژه بزرگداشت پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دیشب از زندان اوین بازدید و در مراسم بزرگداشت پنجمین شب از ایام الله دهه فجر که در این زندان بریا بود شرکت کردند. در این بازدید میهمانان خارجی با قسمت‌های مختلف زندان، آموزشگاه شهید کچوئی و اقداماتی که در جهت اصلاح فکر و بازسازی اندیشه آن‌ها صورت می‌گیرد از نزدیک آشنا شدند و با زندانیان بطور آزاد در زمینه‌های گوناگون به گفتگو پرداختند. در مراسمی که به همین منظور در حسینیه زندان ترتیب یافته بود پس از اجرای چند سرود انقلابی توسط زندانیان، یکی از زندانیان بازداشتگاه انصار لبنان اخیرا از بند دشمن صهیونیستی آزاد شده است، اوضاع لبنان و وضعیت زندانیان در بند صهیونیست‌ها را تشریح کرد و گفت: صهیونیست‌ها فرزندان اسلام در بازداشتگاه انصار را به طرق مختلف شکنجه می‌دهند و گذشته از کشیدن ناخن وصل کردن برق به بدن، شکستن استخوان‌های دست و پا و نگهداشتن در سرما و گرما آنان را شکنجه‌های روحی نیز می‌دهند. وی افزود: وضعی که من در اینجا می‌بینم اصلا قابل مقایسه با هیچ جا نیست و حتی نمی‌شود اسم آن را زندان گذاشت بلکه با شرایط موجود باید آن‌را دانشگاه نامید. بر اساس همین گزارش پس از قرائت قطعه شعری توسط یکی از میهمانان لبنانی که فرزندش در بمباران شهر بعلبک لبنان شهید شده است، آقای لاجوردی دادستان انقلاب اسلامی تهران به سئوالات مختلف میهمانان پاسخ داد.

زندان اوین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها