کد خبر: 650612
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۵ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

تا نسخه‌های رهبر معظم انقلاب جایگزین نسخه‌های غربی نشود، تورم ادامه خواهد داشت

روزنامه کیهان نوشت: اقتصاد کشور برای مهار تورم افسارگسیخته که بارها از جانب رهبری مورد تأکید قرار گرفته و جناب رئیسی در تلاش برای تحقق آن هستند، نیاز به «مهندسی معکوس» نسبت به روش‌های منبعث از توصیه‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی دارد و تا نسخه‌های شفابخش رهبر معظم انقلاب جایگزین آنها نشود، رشد نقدینگی و افزایش تورم ادامه خواهد داشت!

تا نسخه‌های رهبر معظم انقلاب جایگزین نسخه‌های غربی نشود، تورم ادامه خواهد داشت
کد خبر: 650612
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۵ ۲۱:۴۰:۰۰

به گزارش کیهان، بیش از یک دهه از تاکیدات مکرر و تکلیف رهبر معظم انقلاب به دولت و مجلس و سایر دستگاه‌ها برای حل مشکلات اقتصادی و مهار نقدینگی و تورم افسارگسیخته می‌گذرد. اما برخی از نسخه‌های مشکل‌آفرینی که در سال‌های دور و نزدیک بارها تکرار شده‌اند، هنوز هم رنگ و بویی از توصیه‌های ارائه‌شده از سوی نهادهای بین‌المللی تحت نفوذ آمریکا دارند. لذا اقتصاد کشور برای مهار تورم افسارگسیخته که بارها از جانب رهبری مورد تأکید قرار گرفته و جناب رئیسی در تلاش برای تحقق آن هستند، نیاز به «مهندسی معکوس» نسبت به روش‌های منبعث از توصیه‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی دارد و تا نسخه‌های شفابخش رهبر معظم انقلاب جایگزین آنها نشود، رشد نقدینگی و افزایش تورم ادامه خواهد داشت!

این روزنامه افزوده است: رهبری فرمودند؛ «اقتصاد مقاومتی» یعنی کنار گذاشتن همین سیاست‌های مخرب صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی! چرا سیاست تنش‌زدایی با سیاست تعدیل اقتصادی‌ مرحوم هاشمی و گفت‌وگوی تمدن‌های خاتمی و برجام روحانی هیچ‌کدام نتیجه نداد؟ چون همه اینها گرفتار‌کننده اقتصاد کشور در حلقه معیوب صندوق بین‌المللی پول بودند! لذا با هماهنگی «سیاست تحریم از بیرون» و «سیاست تعدیل از درون» اقتصاد کشور دچار یک دور و تسلسل باطل شده است که باید مهندسی معکوس شود. به هرحال عدم طرد کامل رویه‌های مسئله‌ساز گذشته اولا؛ اجازه نمی‌دهد زحمت‌های دولت سیزدهم در خنثی‌سازی تحریم‌ها و گسترش روابط اقتصادی و انعقاد قراردادهای تجاری به‌خوبی جواب دهد. ثانیا؛ همان مقدار هم که جواب دهد، منابع ارزی و پولی که از این مسیر حاصل و وارد کشور می‌شود، دوباره توسط همین بانک‌های خصوصی و بنگاه‌های مافیایی اقتصادی با رانت و اختلاس بلعیده می‌شود و با پولشویی در بازار دوباره از کشور خارج می‌شود!!! 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها