کد خبر: 649411
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۱۶:۲۰:۵۸
| |

روزنامه جمهوری اسلامی:

حکومت‌ اگر ماموریتی جز ماندگاری برای خود قائل نباشد هم باز به حضور مردم نیاز دارد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حکومت‌ها اگر برای خود هیچ ماموریتی جز ماندگاری خود هم قائل نباشند باز باید حضور مردم، برایشان یک واجبِ سیاسی تلقی شود.

حکومت‌ اگر ماموریتی جز ماندگاری برای خود قائل نباشد هم باز به حضور مردم نیاز دارد
کد خبر: 649411
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۱۶:۲۰:۵۸

روزنامه جمهوری اسلامی از لزوم توجه حکومت‌ها به مردم نوشته است.

به گزارش جمهوری اسلامی، مردم، عمومِ مردم را باید در نظر داشت. حکومت‌ها تنها با درنظرداشت قدرت مردمی است که می‌رویند و می‌مانند. قدرتِ مردمی هم با حضورِ عمومِ مردم شکل می‌گیرد. این که خردمندان می‌گویند خشم اقلیت‌های مرفه را می‌شود با حضور گسترده مردم مهار کرد اما اگر به بهای رضایت خواص به نارضایتی عموم برسیم همه خواص هم که پای کار باشند، از نقش ایوان هم ناتوان خواهند ماند چه رسد به تقویتِ پای بست.

این روزنامه افزوده است: حکومت‌ها اگر برای خود هیچ ماموریتی جز ماندگاری خود هم قائل نباشند باز باید حضور مردم، برایشان یک واجبِ سیاسی تلقی شود. حضورِ مردم هم بسته به فضایی است که برایشان فراهم کنیم. بسته به این که محیط‌زیستشان را مومنانه و در ارتقا ببینند. نگاهشان به فردا چنان باشد که آن را بهتر از امروز تصویر کنند. این که حکومت آنان را درست ببیند و درست تکریم کند. اینجاست که آنان هم به تکریم برخواهند خاست. حتی گاهی از خواسته‌های خود هم در همراهی با حاکمیت چشم خواهند پوشید. این را در جهانی که نگاه دینی هم ندارد می‌شود دید اما وقتی حکمرانی به قرائت دینی باشد اصولا نمی‌تواند به رفتاری جز تکریم آحاد جامعه فکر کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها