کد خبر: 649038
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۰۷:۴۳:۲۹
| |

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اسرائیل می‌خواهد ایران را به جنگ بکشاند؛ برخی ملاحظات منطقه‌ای نبود، ایران پاسخ‌های خیلی سنگین به آن‌ها می‌داد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: حرکات اسراییلی‌ها ناشی از این است که می‌خواهند ایران را به جنگ بکشانند. ایران با درایت صحنه را مدیریت می‌کند. اگر برخی ملاحظات منطقه‌ای نبود، ایران پاسخ‌های خیلی سنگین به آن‌ها خواهد داد. آن پاسخ سنگین به موقع خودش داده می‌شود.

اسرائیل می‌خواهد ایران را به جنگ بکشاند؛ برخی ملاحظات منطقه‌ای نبود، ایران پاسخ‌های خیلی سنگین به آن‌ها می‌داد
کد خبر: 649038
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۰۷:۴۳:۲۹

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، درباره تحرکات تروریستی اخیر اسرائیل گفت: بعد از جنگ خونین اسراییل با غزه و حملات وحشیانه‌ای که انجام دادند و بی اعتباری آن‌ها در جنگ تن به تنی که با خود رزمندگان حماس داشتند، آن‌ها به جای اینکه در مقابله تن به تن با حماس قرار بگیرند به سراغ ترور رفتند و عملیات سنگینی را علیه مردم بی گناه انجام دادند.

به گزارش انتخاب بخش هایی از گفت و گوی مالکی را در ادامه می خوانید:

 

  • حتی برخی مقامات آمریکایی هم پی بردند که اسراییل یک مجموعه پوشالی است. آن‌ها قبل از جنگ غزه در خیلی از جا‌ها لانه داشتند و به تحریک مرزی مشغول بودند. برخی تحرکاتی که صورت می‌گیرد از سوی اسراییلی هاست.
  • بعد از این جنگ تحولات جدیدی رخ داد و شرایط منطقه پیچیده‌تر شده است. قطعا اینگونه عملیات‌ها جنگ را پیچیده‌تر می‌کند و سازمان‌های بین المللی به هر طریق باید جلو تحرکات اسراییل را بگیرند.
  • ایران و پاکستان رابطه دیرینه دارند و دو کشور و دو ملت ریشه در تاریخ دارند. اتفاقاتی که در پاکستان طی چند ماه گذشته افتاد، نشان داد که خود پاکستان هم قربانی جریانات تروریستی است. در همین چند ماه گذشته که خود ما هم با یک هیئت امنیتی با فرماندهان آن‌ها دیدار داشتیم این مسائل مطرح شد.
  • جریانات تروریستی دو عملیات بسیار سنگین در پاکستان و دو عملیات در ایران انجام دادند. اگر این‌ها را کنار هم قرار دهیم، به این معناست که دو کشور باید کنار هم قرار بگیرند و با فعالیت‌های تروریستی مقابله کنند. عملیاتی که در جمع علما پاکستان انجام دادند و ۵۰ نفر کشته شدند، عملیات دوم هم در ارتش پاکستان انجام شد و ۲۶ فرمانده کشته شدند.
  • دو عملیات در ایران هم انجام دادند و در راسک و کرمان مردم را به خون کشاندند. عملیاتی که ایران علیه تروریست‌ها انجام داد هیچ صدمه‌ای به مردم پاکستان نزد، اما عملیات پاکستان متاسفانه جمعی از هم وطنان ما را به شهادت رساند و این انتظار را از پاکستان نداشتیم.
  • اما دو کشور به این نتیجه برسند که مسائل مرزی را باید حل کنند. در اقلیم کردستان هم مذاکرات زیادی با عراقی‌ها داشتیم؛ ما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که از خاک کشور‌های همسایه حمله به ایران شود. دو کشور باید به این عملیات‌ها پاسخ دهند.
  • برخورد هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در جریان غزه، توطئه اسراییل را خنثی کرد. آن‌ها دنبال این بودند که ایران به یک جنگ فرسایشی و پیچیده کشیده شود. حتی شما دیدید که برخی از کشور‌های اسلامی هم موضع گیری شدیدی نسبت به عملیات اسراییل داشتند و از ناحیه ایران هم مدیریت شد.
  • حماس هم تمایل نداشت که ایران ورود به جنگ پیدا کند. حرکات اسراییلی‌ها ناشی از این است که می‌خواهند ایران را به جنگ بکشانند. ایران با درایت صحنه را مدیریت می‌کند. اگر برخی ملاحظات منطقه‌ای نبود، ایران پاسخ‌های خیلی سنگین به آن‌ها خواهد داد. آن پاسخ سنگین به موقع خودش داده می‌شود. 
  • یقین داشته باشید که ایران پاسخ خواهد داد و خودشان هم می‌دانند. جنگ اطلاعاتی ما با اسراییل چند سال است که به وجود آمده است. اسراییل می‌خواهد از جنگ اطلاعاتی به جنگ نظامی با پشتوانه آمریکا برسد.
  • قطعا شرایط برای اسراییل اینگونه نیست؛ اگر شرایط منطقه و خاورمیانه عادی بود، یقین نداشته باشید که پاسخ ایران سنگین بود. اینکه ایران صحنه را مدیریت می‌کند تا منطقه بیشتر از این بهم نریزد به معنای سکوت ایران نیست.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها