کد خبر: 648463
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۱۹:۰۶:۲۴
| |

اگر مشارکت مردم در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ بالا بود وضع مردم بهتر نمی‌شد که هیچ بدتر هم می‌شد

روزنامه هم میهن نوشت: فرض کنید که در هر دو انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ مردم بالای 70درصد شرکت می‌کردند، نه‌تنها وضع بهتر نمی‌شد بلکه بدتر هم می‌شد، چون منتخبین خیال می‌کردند که مردم آنان را قبول دارند در نتیجه آنان در اجرای سیاست‌هایی که ما را به اینجا رسانده است، زیاده‌روی هم می‌کردند.

اگر مشارکت مردم در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ بالا بود وضع مردم بهتر نمی‌شد که هیچ بدتر هم می‌شد
کد خبر: 648463
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۱۹:۰۶:۲۴

روزنامه هم میهن از تاکید بر شرکت مردم در انتخابات همزمان با ردصلاحیت‌های گسترده انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، تاکید بیش از اندازه بر تبلیغات امری بی‌اثر و یا کم‌اثر است. اینکه فقط مردم را مخاطب قرار دهیم و به آنان بگوییم شرکت در انتخابات چنین و چنان است و چه منافعی دارد، مشکلی را حل نمی‌کند. تاکید اصلی باید به سمت عرضه یا همان مغازه‌داری باشد که کالای مورد نیاز مردم را تامین و عرضه می‌کند. اگر اجناس متنوع، باکیفیت و با قیمت مناسب را بیاورد و عرضه کند، در این صورت مردم خودشان با سر به پای صندوق می‌روند.

این روزنامه افزوده است: مردم ایران برای اولین‌بار نیست که می‌خواهند پای صندوق بروند، بارها و بارها رفته‌اند و با این شیوه آشنا هستند و در این 45سال ده‌ها بار پای صندوق رای رفته‌اند و هر گاه کالاهای مناسب بود؛ یعنی امکان انتخاب نامزدهایی کارآمد و متنوع را داشتند، رای داده‌اند و اگر فقط یک سلیقه، آن هم کم‌کیفیت بوده، نتیجه‌اش را پیشاپیش می‌دانستند و آثارش را در دو انتخابات 1398 و 1400 دیدیم. فرض کنید که در هر دو انتخابات مزبور بالای 70درصد شرکت می‌کردند، نه‌تنها وضع بهتر نمی‌شد بلکه بدتر هم می‌شد، چون منتخبین خیال می‌کردند که مردم آنان را قبول دارند در نتیجه آنان در اجرای سیاست‌هایی که ما را به اینجا رسانده است، زیاده‌روی هم می‌کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها