کد خبر: 648309
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ۱۶:۵۵:۳۷
| |

بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران درباره آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران بارها در بیانیه‌های مختلفی تاکید کرده است که روزنامه‌نگاری جرم نیست و نباید با روزنامه‌نگار به مثابه متهم امنیتی برخورد کرد، خاصه آنکه روزنامه‌نگاران در ایران همواره و همیشه بر لبه تیغ حرکت می‌کنند.

بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران درباره آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی
کد خبر: 648309
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ۱۶:۵۵:۳۷

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بعد از آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی خبرنگاران روزنامه شرق و هم‌میهن با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وثیقه سنگین تعیین شده برای این دو خبرنگار اعتراض کرد.

به گزارش کانال انجمن صنفی مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

خانم‌ها الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، پس از ۱۷ ماه حبس با قرار وثیقه ۱۰ میلیاردتومانی برای هر یک، آزاد شدند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با انتقاد از وثیقه سنگینی که تعیین شده است، آزادی موقت آنها را به فال نیک می‌گیرد و امیدوار است در دادگاه تجدیدنظر حکم سنگین، شکسته و این آزادی موقت به آزادی دائم آنها تبدیل شود. ما همچنین امیدواریم که روند آزادی به دیگر روزنامه‌نگاران دربند نیز تسری پیدا کند و تمام همکاران ما آزاد شوند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران بارها در بیانیه‌های مختلفی تاکید کرده است که روزنامه‌نگاری جرم نیست و نباید با روزنامه‌نگار به مثابه متهم امنیتی برخورد کرد، خاصه آنکه روزنامه‌نگاران در ایران همواره و همیشه بر لبه تیغ حرکت می‌کنند. دستگاهها و نهادها می‌توانند با سعه‌صدر و افزایش ظرفیت‌های خود به این حرفه که رکن چهارم دموکراسی است، کمک کنند تا هم نهادهای مدنی تقویت شود و هم دیدبان عمومی، امنیت موثری داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها