کد خبر: 648062
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۰۸:۱۰:۳۲
| |

ادعای وزیر دفاع انگلیس:

جهان در حال از دست دادن صبر خود است؛ ایران حوثی‌ها، حزب‌الله و دیگران در عراق و سوریه را متوقف کند

وزیر دفاع انگلیس که با نشریه دیلی‌تلگراف گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد: جهان در حال از دست دادن صبر خود است و ایران باید به ارتش یمن و دیگر گروه‌های مقاومت بگوید از اقدامات خود «دست بکشند و آن‌ها را متوقف کنند» چراکه این اقدامات «واقعا از حد عبور کرده است».

جهان در حال از دست دادن صبر خود است؛ ایران حوثی‌ها، حزب‌الله و دیگران در عراق و سوریه را متوقف کند
کد خبر: 648062
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۰۸:۱۰:۳۲

گرانت شاپس وزیر دفاع انگلیس ساعاتی پس از حملات تجاوزکارانه مشترک با آمریکا به اهدافی در یمن، به ایران هشدار داد که حملات «نیروهای نیابتی» خود در منطقه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، شاپس که با نشریه دیلی‌تلگراف گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد «جهان در حال از دست دادن صبر» خود است و ایران باید به ارتش یمن و دیگر گروه‌های مقاومت بگوید از اقدامات خود «دست بکشند و آن‌ها را متوقف کنند» چراکه این اقدامات «واقعا از حد عبور کرده است».

ایران بارها اعلام کرده نیروی نیابتی در منطقه ندارد و گروه‌های مقاومت و همچنین ارتش یمن بر اساس منافع کشورهای خود تصمیم‌گیری و اقدام می‌کنند.

شاپس در پاسخ به این سوال که پیام او به ایران چیست، مدعی شد: «شما باید حوثی‌ها (انصارالله)، حزب الله و دیگران در عراق و سوریه را متوقف کنید. صبر جهان در حال پایان‌یافتن است».

او در ادامه، نیروهای ارتش یمن را «تبهکار» خواند که باعث آزار و اذیت کشتی‌ها می‌شوند و مدعی شد: «ما به‌دلیل اوضاع کشتیرانی و به دلیل اینکه کشتی HMS دایموند هدف حمله قرار گرفته، بر اساس دفاع از خود، اقدام می‌کنیم. ایران نقش مهمی دارد و باید متوجه شود که باید با نایبان خود شفاف‌تر باشد که خیری از این اتفاقات حاصل نخواهد شد و اگر آن‌ها به این مسیر ادامه دهند، همه بازنده می‌شوند».

ساعاتی پیش از این اظهارنظرها، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدام یمن در حمایت از زنان و کودکان غزه و مقابله با نسل‌کشی رژیم اسرائیل قابل تحسین است. صنعا به امنیت دریایی و کشتیرانی کاملا پایبند است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها