کد خبر: 648046
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۱۲:۰۱:۰۰
| |

کامبیز نوروزی:

تنها اثر مجازات شلاق، رنج و ارعاب و کینه است؛ چرا بر بقای آن اصرار دارید؟

کامبیز نوروزی نوشت: برخی بر این تصور دیرینند که ارتکاب جرم یک عمل گناهکارانه شخصی است. با تحمیل رنج بدنی بر مجرم او دیگر راه خطا نمی‌رود و از ترس تحمل دوباره چنین دردی دیگر سراغی از جرم نمی‌گیرد. رنج و ارعاب و کینه تنها تاثیر شلاق تعزیری‌اند.

تنها اثر مجازات شلاق، رنج و ارعاب و کینه است؛ چرا بر بقای آن اصرار دارید؟
کد خبر: 648046
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۱۲:۰۱:۰۰

کامبیز نوروزی در یادداشتی برای روزنامه اعتماد از لزوم حذف مجازات شلاق نوشت.

به گزارش اعتماد، او نوشت: در تعزیرات که تعیین جرم و مجازات تماما دراختیار قانونگذار است و به سهولت و بدون مانع شرعی می‌توان مجازات‌های دیگری تعیین کرد، چرا باید مجازاتی به نام شلاق تعزیری در قوانین کیفری ایران وجود داشته باشد و بر بقای آن اصرار داشت؟

او اضافه کرد: در مجازاتی مانند شلاق تعزیری تنها اثری که وجود دارد تحمیل رنج و درد و تحقیری بسیار سنگین و دشوار است. در این نوع کیفر نه آموزشی وجود دارد و نه تربیتی. برخی بر این تصور دیرینند که ارتکاب جرم یک عمل گناهکارانه شخصی است. با تحمیل رنج بدنی بر مجرم او دیگر راه خطا نمی‌رود و از ترس تحمل دوباره چنین دردی دیگر سراغی از جرم نمی‌گیرد. رنج و ارعاب و کینه تنها تاثیر شلاق تعزیری‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲

    شلاق تعزیری که قابل تغییره و قانونگذار میتونه تجدید نظر کنه.
    حتی شلاق حدی هم به نظرم به دلیل آنکه موجب وهن دینه باید توسط فقیهان دین اجتهاد بشه و با مجازات دیگه جایگزین بشه. مگه سنگسار و قطع دست سارق و قوانین مربوط به کنیز با آنکه در قران هم آمده، اکنون پیاده میشه؟
    بار کردن قوانین مجازات هزار و چهارصد سال پیش و عدم درک شرایط جامعه در زمان حال بسیار زیانباره و موجب دین گریزی بیشتر جوانان میشه.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها