کد خبر: 647783
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ۱۸:۰۰:۱۴
| |

خاندوزی که امروز خواستار خارج شدن ایران از فهرست سیاه FATF شده، قبل از وزیر شدن چگونه در این راه سنگ‌اندازی می‌کرد؟

روزنامه هم میهن نوشت: مجلس یازدهم که عمده اعضای آن را اصولگرایان تشکیل می‌دادند به شدت منتقد ورود به «اف‌ای‌تی‌اف» بودند. یکی از این اصولگرایان، احسان خاندوزی، نایب‌رئیس وقتِ کمیسیون اقتصادی مجلس بود.

خاندوزی که امروز خواستار خارج شدن ایران از فهرست سیاه FATF شده، قبل از وزیر شدن چگونه در این راه سنگ‌اندازی می‌کرد؟
کد خبر: 647783
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ۱۸:۰۰:۱۴

روزنامه هم میهن با اشاره نامه اخیر وزیر اقتصاد به نهاد «اف‌ای‌تی‌اف»، اظهارات قدیمی او این باره یادآوری کرده است.

به گزارش هم میهن، مجلس یازدهم که عمده اعضای آن را اصولگرایان تشکیل می‌دادند به شدت منتقد ورود به «اف‌ای‌تی‌اف» بودند. یکی از این اصولگرایان، احسان خاندوزی، نایب‌رئیس وقتِ کمیسیون اقتصادی مجلس بود. او در خبرگزاری فارس در پاسخ به آخرین سوال خبرنگار که از او درباره اصرار دولت روحانی برای اجرای کامل الزامات «اف‌ای‌تی‌‌اف» و تصویب لوایح «سی‌اف‌تی» و «پالرمو» و اینکه نظر مخالفان (خاندوزی مخالف سرسخت پیوستن به «اف‌ای‌تی‌اف» بود ) چیست، گفته بود که «ایراد دولت و رویکردش این است که اساساً در مسئله‌شناسی، وزن بیش از حد عادی به موضوعاتی مثل خروج از فهرست سیاه FATF می‌دهد و بنده علی‌رغم اینکه آن را به‌عنوان مسئله‌ای در قد و قواره خودش رد نمی‌کنم، اما با این وزنی که دولت به مسئله خاص می‌دهد، مخالف هستم و به نظر من کاملاً درباره این بزرگنمایی می‌شود که به‌عنوان یکی از موانع تجارت خارجی و مبادلات ارزی است.»

این روزنامه افزوده است: او همچنین گفت:«مسئله FATF که البته مسئله هست، تا این اندازه مهم نیست و در صحبت‌هایی که بنده با کنفدراسیون صادرکنندگان و فعالان اقتصادی و نمایندگان و رایزنان ایران در کشورهای خارجی و امثال آنها در همین ماه‌های گذشته از مجلس یازدهم داشته‌ام، فعالان اقتصادی کف میدان تجارت خارجی، قائل به این هستند که این مسئله ضریب بزرگی ندارد و حداقل در شرایطی که موانع بسیار بزرگ‌تر تحریمی را داریم.» خاندوزی در پایان مصاحبه تاکید می‌کند تا «زمانی که تحریم‌ها برقرار است، برآورده کردن خواست‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، حیات اقتصادی ما را ذیل شرایط تحریمی سخت‌تر از این می‌کند.» 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها