کد خبر: 647493
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ۰۶:۴۰:۵۲
| |

اگر تصور می‌کنیم با کوبیدن مقر داعش انتقام سخت گرفته‌ایم نگاهی جامع به امنیت پایدار نداریم

روزنامه اعتماد نوشت: انتقام از عوامل انفجارهای غیرانسانی کرمان البته لازم است، اما اگر تصور کنیم با کوبیدن چند مقر گروه داعش در سوریه یا افغانستان و هلاکت عده‌ای انسان مفلوک و متعصب این انتقام گرفته شده و حوادث دیگری پیش نخواهد آمد، نگاهی جامع به امنیت پایدار نداشته‌ایم.

اگر تصور می‌کنیم با کوبیدن مقر داعش انتقام سخت گرفته‌ایم نگاهی جامع به امنیت پایدار نداریم
کد خبر: 647493
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ۰۶:۴۰:۵۲

روزنامه اعتماد در مطلبی از شرایط انتقام سخت نوشته است.

به گزارش اعتماد، انتقام از عوامل انفجارهای غیرانسانی کرمان البته لازم است، اما اگر تصور کنیم با کوبیدن چند مقر گروه داعش در سوریه یا افغانستان و هلاکت عده‌ای انسان مفلوک و متعصب این انتقام گرفته شده و حوادث دیگری پیش نخواهد آمد، نگاهی جامع به امنیت پایدار نداشته‌ایم. ابتدا باید ثابت شود که در جریان این عملیات تروریستی آیا دیگرانی هم دخیل بوده‌اند؟ آیا در شرایط فوق‌العاده حساس منطقه هیچ کس مایل نیست تیر غیبی به ایران شلیک شود و پیامی جدی به رهبران ایران برسد؟

این روزنامه افزوده است: نه تنها امریکا و اسراییل، بلکه اروپاییان از عملکرد خارجی ایران به ‌شدت ناراضی و حتی خشمگین هستند و تاکنون از طرق مختلف خواستار تغییر مشی جمهوری اسلامی در منطقه شده‌اند ولی پاسخی که از نگرانی‌شان بکاهد خصوصا در عمل ندیده‌اند، افزون بر کشورهای غربی کاملا پیداست که روسیه، چین و هند از ناامنی در دریای سرخ ناراضی‌اند و تنها دولتی که احساس می‌کند، توان اعمال نفوذ در حوثی‌های یمن را دارد، جمهوری اسلامی است.  البته در این میان هیچ کس تمایل ندارد مستقیما با تهران به چالش برخیزد و عملا پیام هشداری را به ایران برساند، لذا باید روی این نکته بیشتر تامل کرد که چگونه داعش منزوی و به ‌شدت ضعیف شده، ناگهان به صحنه سیاسی منطقه گسیل می‌شود و در مناسبتی کاملا معنا‌دار زنان و کودکان و مردان غیرنظامی را هدف حمله خود قرار می‌دهد؟! 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها