کد خبر: 646685
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ۱۱:۵۵:۰۰
| |

سردار موحد فرمانده سپاه قم:

ولایت منبع و منشأ قدرت نظام اسلامی است؛ چون غرق در نعمت ولایت هستیم آن‌گونه که باید قدر این موهبت را نمی‌دانیم

فرمانده سپا قم با بیان این که ولایت منبع و منشأ قدرت نظام اسلامی است و فتنه‌گران همواره به دنبال هجمه به ولایت‌فقیه بودند، خاطرنشان کرد: تمام پیشرفت‌های کشور در اوج تهدید و تحریم، مرهون ولایت است؛ چون غرق در نعمت ولایت هستیم آن‌گونه که باید قدر این موهبت را نمی‌دانیم.

ولایت منبع و منشأ قدرت نظام اسلامی است؛ چون غرق در نعمت ولایت هستیم آن‌گونه که باید قدر این موهبت را نمی‌دانیم
کد خبر: 646685
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ۱۱:۵۵:۰۰

 سردار موحد فرمانده سپاه قم در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی و گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی که در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار شد؛ ضمن پاسداشت تمام شهدای اسلام و انقلاب به‌ویژه ۶ هزار شهید استان قم، ۹ دی را روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت دانست.

به گزارش حوزه، وی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را بزرگ‌ترین مدافع ولایت توصیف نمود و اظهار داشت: گرامیداشت حماسه ۹ دی پاسداشت آزمون بزرگ ملت ایران در بازشناسی دقیق، درست و بهنگام عمق فتنه بود.

سردار موحد با بیان این که ولایت منبع و منشأ قدرت نظام اسلامی است و فتنه‌گران همواره به دنبال هجمه به ولایت‌فقیه بودند، خاطرنشان کرد: تمام پیشرفت‌های کشور در اوج تهدید و تحریم، مرهون ولایت است؛ چون غرق در نعمت ولایت هستیم آن‌گونه که باید قدر این موهبت را نمی‌دانیم.

وی به قدرت امروز اسلام در سایه‌سار عمل به فرامین الهی و حمایت از ولایت اشاره نمود و با تأکید بر این که خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل‌گرفته است، یادآور شد: حماسه ۹ دی برهم‌زننده نقشه و توطئه‌های دشمن در برنامه‌ریزی چندساله برای تضعیف کشور بود؛ ملت ایران با حرکت عظیم، خودجوش و مردمی بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم کوبیدند؛ لذا دشمن به دنبال ازبین‌بردن یاد و خاطره حماسه‌آفرینی‌های ملت در ۹ دی است.

فرمانده سپاه قم به گستره ولایت‌پذیری ملت ایران که آراسته به هویت و ماهیت انقلابی و اسلامی است، اشاره نمود و ابراز داشت: بصیرت امت و عنصر ایمان مهم‌ترین پایه‌های ایستادگی و پایداری ایرانیان در خلق حماسه‌هایی چون ۹ دی است.

سردار موحد در بخش دیگری از سخنان خود پیروی از ولایت‌فقیه را مهم‌ترین شاخصه مکتب شهید سلیمانی دانست و ابراز داشت: تبعیت از ولایت‌فقیه اصلی‌ترین عنصر فکر، اندیشه و سلوک شهید حاج‌قاسم سلیمانی و پیروی از ولایت‌فقیه رمز پیروزی حاج‌قاسم در تمام عرصه‌های سیاسی و نظامی بود.

وی فرازهایی از وصیت‌نامه شهید حاج‌قاسم سلیمانی را موردتوجه قرار داد و اذعان داشت: سردار سلیمانی در وصیت‌نامه خود تعابیر گوناگونی را در تبیین خیمه مستحکم ولی‌فقیه که همان خیمه رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله بیان می‌کند. شهید سلیمانی ولایت‌فقیه را امتداد ولایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ذکر نموده، شرط اساسی احتراز مسئولیت در نظام مقدس اسلامی را اعتقاد قلبی و عملی به ولایت‌فقیه می‌داند.

فرمانده سپاه قم با بیان این که پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های پیشران مرهون ولایت‌پذیری مسئولان آن مجموعه‌هاست، خاطرنشان کرد: مظلومیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در عبارات شهید سلیمانی موج می‌زند؛ شهید حاج‌قاسم سلیمانی ولایت‌فقیه را کلید گشایش همه مشکلات و مرحم همه آلام ذکر می‌کند.

وی با تأکید بر این که شهید سلیمانی با اولویت‌سنجی دقیق و به هنگام در هرجایی که نیاز بود سریع وارد عمل می‌شد، اظهار داشت: تسلط بر عرصه نظامی، حفظ تقوا و صیانت از روحیه فرماندهان دفاع مقدس، بی‌پروا و بی‌توجه به واکنش‌های دشمن، شجاعت و تدبیر در میدان‌های نظامی، مراعات حدود شرعی در تمام عرصه‌ها، اخلاص و دوری از تظاهر و ریا و نیز انقلابی‌گری در عین دوری از حزب و جناح زدگی از مهم‌ترین ویژگی‌های مکتب سلیمانی است.

سردار موحد خنثی‌کردن نقشه‌های آمریکا در ایران و منطقه را مهم‌ترین اقدام شهید حاج‌قاسم سلیمانی توصیف نمود و ابراز داشت: شهید حاج‌قاسم سلیمانی دست فلسطینیان را برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی پر نمود؛ به‌گونه‌ای که امروز دست حماس برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی پر است.

فرمانده سپاه قم به صف شدن عناصر مؤمن و انقلابی کشور عراق پشت مرجعیت انقلابی را از آثار شهید حاج‌قاسم سلیمانی برشمرد و یادآور شد: شهید سلیمانی نشان داد که انقلاب هنوز زنده است؛ حاج‌قاسم کاری کرد که دشمن در برابر عظمت ملت ایران سر خم فرود آورد و روسیاهی دولت امریکا را به جهانیان نشان داد.

وی در ادامه به قیام مردم قم و واقعه ۱۹ دی اشاره نمود و تصریح کرد: ۱۹ دی‌ماه شروع جهاد بزرگ و بازگشت ملت به هویت تاریخی اسلام است، با قیام ۱۹ دی، شهر قم پرچم‌دار و پیشتاز انقلاب اسلامی شد؛ چرا که قمی‌ها با پاسخ به ندای امام خمینی(ره) نهضت اسلامی را آغاز کردند.

سردار موحد احساس مسئولیت، سرعت عمل در انجام‌وظیفه، به‌جان‌خریدن خطرات میدان و حرکت بهنگام را از مهم‌ترین شاخصه‌های مردم قم در قیام ۱۹ دی دانست و ابراز داشت: ایام‌الله را باید حفظ و از آن درس گرفت؛ ایام‌الله همچون مشعلی فروزان راه درک ظهور دولت یار و تشکیل تمدن اسلامی و شکل‌دهی به حرکت‌های تحولی را نمایان می‌سازند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام با بیان این که جمهوری اسلامی با پشت سر گذاشتن فتنه‌ها و سختی‌ها پرقدرت‌تر از گذشته قدم برداشته است، اظهار داشت: دشمن قوی موهبتی است که ملت را به مسیر تقویت بنیه‌های اقتدار سوق می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها