کد خبر: 620286
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ ۱۴:۴۵:۲۲
| |

رئیسی:

اتصال همه به ولایت دلیل مشروعیت جمهوری اسلامی است

رئیس‌جمهور گفت: خدا را شاکریم که امروز زیر سایه ولایت هستیم، مشروعیت این نظام و دستگاهها و سازمان‌ها آن است که همه به ولایت اتصال دارند.

اتصال همه به ولایت دلیل مشروعیت جمهوری اسلامی است
کد خبر: 620286
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ ۱۴:۴۵:۲۲

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز ۹ تیرماه در جمع نمازگزاران جمعه در مصلای امام خامنه‌ای رفسنجان با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم این شهر، اظهار کرد: کاش فرصت بود تمام شهرهای استان کرمان را می‌رفتم لکن این سفر، سفر استانی نیست. سفر رسیدگی به طرح‌ها است. موضوع آب از مهمترین مسائل مورد نیاز استان کرمان است و استان با تنش آبی مواجه است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور هم‌چنین با اشاره به مشکلات باغداران پسته در خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی، تصریح کرد: مسئله ای که در ارتباط با برق مطرح است به من منتقل شد و با وزیر نیرو صحبت کردیم که به نحوی مدیریت کنند که مشکلی برای کشاورزان در باغات پسته ایجاد نشود باید مدیریت تقسیم برق کنیم تا هم کشاورزان که برداشت محصول را که امسال وضعیت بهتری دارد انجام دهند هم با مشکل خاموشی برق مواجه نباشیم.

رئیسی با تبریک عید سعید قربان و غدیر، بیان کرد: در روایتی منسوب به پیامبر اکرم(ص) در باب این‌که ولایت چیست از حضرت این‌گونه سوال شد که «النبی اولی بالمومنین بانفسهم» چه معنی دارد، پیامبر فرمودند این اولی و ولایت همان ولایتی است که در بخش دیگری از آیه شریفه است. «اولوالارحام بعضهم اولی ببعض» معنای این سخن آن است که اگر کسی فرزند داشته باشد به‌عنوان طبقه اول ارث، ارث او به برادر و خواهرش نمی‌رسد، طبقه اول به طبقه دوم، طبقه دوم به سوم اولویت دارد. به تعبیر برخی بزرگان، اولویت تعیینی و تفضیلی داریم، اولویت تعینی یعنی این است و غیر از این نیست، اولویت تفضیلی برتری دادن دیگری است.

وی افزود: آنجا که عرصه امر و نهی نبی مکرم اسلام است جای توجه به خود و خواسته خود نیست و معیناً باید سخن ولی توجه شود، ولایت گوش شنوا داشتن به سخن ولی و اطلاعات کردن از سخن ولی است. سمع و طاعت. اما ولی کیست، به فرموده قرآن کریم، اول ولایت خداست، بعد رسول خدا و کسی که اقامه نماز کرد و ایتاء زکات. ائمه اطهار اولیاء ما هستند و بر بشریت ولایت دارند و در زمان غیبت امام زمان(عج)، نایب آن حضرت هستند. خدا را شاکریم که امروز زیر سایه ولایت هستیم، مشروعیت این نظام و دستگاهها و سازمان‌ها آن است که همه به ولایت اتصال دارند.

وی ادامه داد: امروز مردم‌سالاری دینی را در پرتو ولایت داریم، هم رای مردم و خواست و اراده آن‌ها و این اراده مبتنی بر آنچه دین می خواهد و می‌طلبد است.

این خبر تکمیل می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها