کد خبر: 645630
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۱۱:۱۶:۱۰
| |

حمله ارتش یمن به ناوشکن آمریکایی با موشک بالستیک

فرماندهی مرکزی ایالات متحده از پرتاب دو موشک بالستیک از سوی ارتش ملی یمن به سمت خطوط کشتیرانی بین‌المللی و یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ خبر داد.

حمله ارتش یمن به ناوشکن آمریکایی با موشک بالستیک
کد خبر: 645630
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۱۱:۱۶:۱۰

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که دو فروند موشک بالستیک توسط ارتش ملی یمن به سمت خطوط کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ شلیک شد و همچنین چند پهپاد یک ناوشکن آمریکایی را هدف قرار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است: «در ۲۳ دسامبر، دو موشک بالستیک ضد کشتی از مناطق تحت کنترل ارتش ملی یمن به خطوط کشتیرانی بین‌المللی در جنوب دریای سرخ شلیک شد، اما گزارشی درباره تاثیر این دو موشک بر کشتی ها ابلاغ نشده است». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «بین ساعت ۱۵ تا ۲۰ به وقت صنعا، ناوشکن یو اس اس لابون در حال گشت زنی در جنوب دریای سرخ در چارچوب عملیات نظامی نگهبان سعادت بود و چهار پهپاد را که از مناطق تحت کنترل ارتش ملی یمن شلیک شده بودند، سرنگون کرد. این حادثه تلفات جانی یا خسارت مادی به همراه نداشته است». 

این بیانیه می‌افزاید: «حدود ساعت ۸ شب به وقت صنعافرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا گزارش‌هایی از دو کشتی در جنوب دریای سرخ دریافت کرد که به آنها حمله شده است. یک نفتکش حامل مواد شیمیایی و نفتی با پرچم نروژ که یک پهپاد یمنی به آن نزدیک شد، اما این حمله تلفات یا خسارتی در پی نداشت».

در ادامه این بیانیه آمده است: «کشتی دوم یک نفتکش نفت خام با پرچم هند و متعلق به گابن بود که توسط یک پهپاد مورد حمله قرار گرفته و هیچ تلفاتی گزارش نشده است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها