کد خبر: 645607
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۰۹:۴۸:۴۳
| |

آخرین وضعیت «طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها»؛ اختلاف مجلس و دولت بر سر چیست؟

نماینده مجلس درباره آخرین وضعیت «طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها» بیان کرد: این لایحه مرحله کمیسیون را طی کرده و در دستور کار صحن قرار دارد.

آخرین وضعیت «طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها»؛ اختلاف مجلس و دولت بر سر چیست؟
کد خبر: 645607
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۰۹:۴۸:۴۳

احمد علیرضابیگی نماینده مجلس درباره آخرین وضعیت «طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها» بیان کرد: این لایحه مرحله کمیسیون را طی کرده و در دستور کار صحن قرار دارد.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی علیرضابیگی را در ادامه می خوانید:

 

  • اختلافی وجود داشت که دولت معتقد بود تجمعات باید مجوزمحور باشد اما ما اعتقاد داشتیم بر اساس ماده ۲۷ قانون اساسی باید اطلاع‌محور باشد یعنی باید تجمع‌کنندگان اطلاع دهند که می‌خواهند تجمعی را برگزار کنند. 
  • درباره این‌که آیا این اختلاف بین دولت و مجلس حل شده است گفت خیر، قبول نکردیم. یعنی دولت می‌خواست این موضوع را ( مجوزمحور بودن تجمعات و راهپیمایی‌ها) در قالب لایحه خودش که جدیداً به مجلس ارسال شده و فاقد فوریت است به صحن برساند ولی چون این لایحه به سال آخر مجلس رسیده و مجلس نمی‌تواند فرصت لازم برای بررسی لوایح فاقد فوریت داشته باشد و از آنجایی که این طرح از دوره گذشته در حال رسیدگی بوده و از سوی دیگر در ۳ سال گذشته در بخش‌های مختلف از جمله مجامع علمی و دانشگاهی و سیاسی مراحل خود را طی کرده، همین امر مبنای اقدام کمیسیون امور داخلی قرار گرفت، تائید کمیسیون را طی کرد و در حال حاضر در نوبت صحن بوده و مبنا طرح مجلس است.
  • لایحه برگزاری تجمعات درحال حاضر در نوبت صحن است، این طرح هفته گذشته در دستور قرار داشت اما نوبتش نشد و برای هفته آینده که مجلس کارش را آغاز می‌کند یکی از دستورات صحن مجلس است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها