کد خبر: 644248
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ۱۹:۰۵:۱۲
| |

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا:

خالص‌سازی هست اما جدی نیست؛ مسئولان با این طیف برخورد نمی‌کنند چون حساسیتی به خالص‌سازی ندارند

ناصر ایمانی گفت: روند حذف و خالص‌سازی از سوی یک جریان وجود دارد اما اینکه چرا هنوز برخوردی با آنها صورت نگرفته، به این علت است که هنوز از سوی مسئولان نظام جدی گرفته نشده‌اند، ولی در صورتی که حساسیت مسئولان نظام درباره آنها برانگیحته شود، این موضوع حل خواهد شد.

خالص‌سازی هست اما جدی نیست؛ مسئولان با این طیف برخورد نمی‌کنند چون حساسیتی به خالص‌سازی ندارند
کد خبر: 644248
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ۱۹:۰۵:۱۲

روزنامه هم میهن با ناصر ایمانی، تحلیل‌گر سیاسی اصول‌گرا درباره خالص‌سازی گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • ما خودمان هم با یکسری از برخوردها که طی سال‌های گذشته با برخی افراد صورت گرفته موافق نیسیتم، اما اینکه بخواهیم یک گزاره کلی از آن استخراج کنیم و بگوییم؛ «انقلاب فرزندان خود را می‌بلعد»، این گزاره قطعاً در جمهوری اسلامی غلط است، چون موارد متعدد دیگر داریم که این موضوع را نقض خواهد کرد. افرادی بوده‌اند که با آنها برخوردی صورت نگرفته، سعی هم شده جذب شوند اما خودشان نخواسته‌اند. تفکرشان چیز دیگری بوده ولی حاکمیت با آنها برخورد نکرد و حتی به آنها سمت و عنوان داد، ولی خودشان را کنار کشیدند.
  • باید توجه کرد که هر حذفی الزاماً به معنی خالص‌سازی نیست، ممکن است آن حذف غلط باشد اما اینکه الزاماً به معنای حرکت جریان خالص‌ساز باشد، اینطور نیست. من تاثیر این افراد در برخی مراکز را قبول دارم اما اینکه هر حذفی را به معنای خالص‌سازی دانست، به نظرم واقعی نیست و هم اینکه اگر این تلقی ایجاد شود که کار آنهاست، شما دارید به یک جریان موهوم و جریانی که اینقدر قدرت ندارد، عملاً قدرت می‌دهید. 
  • من نظام جمهوری اسلامی را قدرتمندتر از این می‌دانم که این نوع طیف‌ها بخواهند نظام را دچار فروپاشی کنند. من اعتقاد دارم این جریان، ضدجمهوریت نظام است و باید با آنها مقابله کرد، همانطور که باید با جریان‌های ضداسلامیت نظام مقابله کرد. 
  • روند حذف و خالص‌سازی از سوی یک جریان وجود دارد اما اینکه چرا هنوز برخوردی با آنها صورت نگرفته، به این علت است که هنوز از سوی مسئولان نظام جدی گرفته نشده‌اند، ولی در صورتی که حساسیت مسئولان نظام درباره آنها برانگیحته شود، این موضوع حل خواهد شد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها